Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší než tunel Deboreč (660 metrů), jehož realizace začala v prosinci loňského roku, a kde se dosud prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.
„Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022,“ popsal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu.
Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice včetně Sudoměřického tunelu, který byl prvním na železnici v jižních Čechách.
Celkové investiční náklady stavby s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 6 321 033 524 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může činit až 3 758 091 942 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva