Množství případů, kdy se lidé stali pojištěnci OZP, aniž by o tom věděli, vyvolává otázku, zda nešlo ze strany doposud neznámých náborářů o organizovanou nezákonnou činnost. Například jen v Libereckém a Ústeckém kraji se na VZP obrátilo už více než 250 klientů, kteří popřeli, že by podepsali souhlas s přeregistrací k OZP. Další takové případy se objevily v různých částech Moravy, v jižních Čechách i jinde.
Zaskočení lidé se o tom, že už nejsou klienty VZP, dozvídají často teprve poté, co jim do schránky přijde od OZP nový průkaz pojištěnce. Pokud se nechtějí se změnou smířit, mají dvě možnosti – buď se co nejdříve obrátit na pracoviště Oborové zdravotní pojišťovny a trvat na zrušení neplatné registrace, nebo požádat o asistenci VZP, která s vyřízením problému pomůže.
K tomu, aby klient změnil pojišťovnu, stačí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten pak odnese nebo poštou zašle na kteroukoliv pobočku nově zvolené pojišťovny. Odhlašovat se u pojišťovny původní není potřeba. Změnu může každý udělat jednou za rok a na výběr má ze dvou termínů. Pokud podepíše a odevzdá přeregistrační formulář v období od 1. ledna do 31. března, stane se klientem nově vybrané pojišťovny od 1. července. Tutéž možnost má i v termínu od 1. července do 30. září, a pak se stane pojištěncem nové pojišťovny od začátku příštího roku.
Jak je možné, že někdo vyplnil formuláře za stovky klientů VZP a přehlásil je k OZP? Kde vzal jejich osobní údaje? V minulých letech se objevila řada nekalých praktik, jak tato data získat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP