Středočeské inovační centrum: České zastoupení skupiny Valeo vyvíjí ve středních Čechách technologie chytré mobility

09.09.2020 20:29 | Zprávy

Každé čtvrté auto na světě je vybaveno alespoň jedním senzorem Valeo.

Středočeské inovační centrum: České zastoupení skupiny Valeo vyvíjí ve středních Čechách technologie chytré mobility
Foto: s-ic.cz
Popisek: Středočeské inovační centrum - logo

Skupina Valeo řídí z České republiky celosvětové testovací aktivity technologií pro autonomní vozidla. Ve svém středočeském vývojovém centru se zaměřuje rovněž na rozvoj nízkoemisní mobility nebo pokročilé asistenční systémy. Čeští vědci z Valea mají na kontě již více než 70 patentů a celosvětově jich skupina drží přes 33 000. Své technologie dodává výrobcům automobilů po celém světě a patří mezi globální lídry v oblasti chytré mobility. Výzkum tuzemského zastoupení Valea podporuje i Středočeský kraj.

„Reagujeme na celosvětový trend elektrifikace a digitalizace vozidel a daří nám v něm být mnohdy i o krok napřed. Již každé čtvrté auto na světě má alespoň jeden náš senzor. Právě senzorové technologie jsou jednou z oblastí, na které se v České republice zaměřujeme. Konkrétně zde vyvíjíme kamery, radary nebo laserové a ultrazvukové senzory. Veškerá řešení u nás také finálně zkoušíme, protože jako jedna z mála poboček skupiny Valeo máme k dispozici polygon pro testování systémů používaných ve vysokých rychlostech,“ řekl Leoš Dvořák, generální ředitel vývojového centra Valeo, a dodal: „Pražské výzkumné centrum se výrazně podílelo například na vývoji jediného laserového senzoru, který je dnes používaný při sériové výrobě vozidel. Naše technologie již dnes umožňují autonomní parkování vozidel, dokážou bezpečně zastavit při detekci možné kolizní situace, nebo včas rozpoznat únavu řidičů a během jízdy je upozornit na sníženou pozornost.“

Tento rok představila skupina Valeo v americkém Las Vegas prototyp autonomního droida na elektrický pohon určeného pro rozvoz jídel ve městech. Ten využívá ke koordinaci jízdy množství senzorů původem z českého vývojového centra v kombinaci s technologií umělé inteligence. Valeo dodala rovněž motor nebo nabíječku k baterii. Droid je schopen pohybovat se městským provozem rychlostí až 12 kilometrů za hodinu s dojezdem zhruba 100 kilometrů na jedno nabití. „Autonomní a bezemisní přepravu vidíme jako ideální řešení zejména v kontextu stále rostoucího počtu zón s nulovými emisemi a hustoty dopravy ve velkých městech. Technologickou platformu Valeo, která tvoří základ autonomního fungování droida, lze navíc snadno využít i v případě výroby běžných automobilů. Již dnes pracujeme na integraci našich senzorů do autonomních vozidel taxi služby,“ informoval L. Dvořák.  
  
Mezi české patentované technologie Valea patří konkrétně například algoritmus pro rozpoznávání mokrých částí vozovky nebo detekce objektů v mrtvém úhlu zrcátek pro nákladní auta pomocí laserového senzoru. Výzkum a vývoj podporuje i Středočeský kraj, který s Valeo podepsal před 2 lety Memorandum o spolupráci. Podle Memoranda bude Valeo investovat do areálu bývalého letiště Milovice – Boží Dar v následujících 10 letech 100 milionů korun. Na testovacím polygonu má ve spolupráci s tuzemskými technickými univerzitami vzniknout rozsáhlé zázemí pro testovací inženýry a techniky. Valeo s českými vysokými školami již dnes spolupracuje na vývoji technologií, které využívají prvky umělé inteligence. 

Novinky výzkumného programu Valeo budou prezentovány na expozici inovátorů Středočeského kraje, kterou připravuje Středočeské inovační centrum, a to na veletrhu Týden inovací ČR dne 29. září 2020 ve Fóru Karlín Praha. Zde si budou moci návštěvníci prohlédnout mj. různé interaktivní technologie společnosti Valeo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

náhrady

Proč jste je začali řešit až teď? A proč je nezrušíte úplně? Platy máte přeci dost vysoké, tak na co ještě nějaké náhrady? A máte nějak zjištěno, jaká je vůle systém náhrad změnit? Já o tom dost pochybuji, když sleduji debatu o navyšování vašich platů. Ema

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP provede další etapu rekonstrukce stropu nad stanicí Florenc C a opraví tramvajovou trať ve Francouzské ulici

13:21 DPP provede další etapu rekonstrukce stropu nad stanicí Florenc C a opraví tramvajovou trať ve Francouzské ulici

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukci stropní desky nad vestibulem stanice Flo…