Celkem 25 vozů Škoda Octavia CNG se stane základem nové flotily společnosti synlab, která je určena především ke svozu odběrů a vzorků od lékařů a z odběrových místností do laboratoří.
Ohleduplnost k životnímu prostředí je jednou z priorit společnosti synlab czech pro další období. „Vzhledem k našemu působení i v oblasti laboratorních vyšetření pro životní prostředí si uvědomujeme propojenost naší činnosti a našeho působení na zdraví člověka jako takové,“ říká Kateřina Kotrčová, výkonná ředitelka společnosti synlab.
Společnost již dříve oznámila, že se v rámci střednědobé strategie rozhodla až 90 % vozů, které využívá, zaměnit za vozy s ekologickým provozem – tedy na pohon CNG, a částečně také za elektrovozy. Svozová auta společnosti synlab czech v rámci ročního provozu najedou víc než 4 000 000 km. „V rámci své činnosti se zaměřujeme také na udržitelný rozvoj. Jsme proto rádi, že naše automobilová flotila bude jezdit převážně na ekologicky šetrné zdroje,“ dodává Kateřina Kotrčová. Výrazný dopad bude mít obměna také na náklady. Ty v případě logistiky dosahují u společnosti synlab velmi výrazného podílu na celkových nákladech a úsporu v řádu desítek procent pro synlab czech ve střednědobém horizontu.
„Jedná se o jeden z prvních úspěšných fleetových prodejů těchto ekologických a cenově výhodných automobilů značky Škoda v historii naší společnosti. Věříme, že tento trend se bude v České republice nadále vyvíjet. Jsme připraveni vyhovět nabídkou našich vozů maximálně i firemní klientele,“ sdělil Michael Antosch, ředitel Porsche Praha Smíchov.
O vozech Octavia na stlačený zemní plyn (CNG)
ŠKODA Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje emisní normu Euro 6. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l. Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia. G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC).
Nová ŠKODA Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem ŠKODA Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva