TI se omluvila Občanům patriotům za špatné údaje v hodnocení o nejtransparentnější předvolební kampaň

11.10.2014 11:09 | Zprávy

Společnost Transparency International (TI) se omluvila plzeňskému politickému hnutí Občané patrioti za chybné zveřejnění údajů v monitoringu hodnocení transparentnosti financování komunálních kampaní, který byl zveřejněn 24. září.

TI se omluvila Občanům patriotům za špatné údaje v hodnocení o nejtransparentnější předvolební kampaň
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební urna, ilustrační foto

V monitoringu TI skončilo na nejhorším místě v rámci Plzně právě hnutí Občané patrioti s výslednou známkou 4,5. TI nyní v omluvném dopisu přiznalo, že příčinou bylo zaslání dotazníku se žádostí o odpovědi na kritéria dobré praxe financování volebních kampaní jinému politickému subjektu. Po doplnění údajů pak vyšla hnutí Občané patrioti výsledná známka 2,7. Celkově tak nakonec obsadili třetí místo.

Občané patrioti pak byli následně hodnoceni jen na základě informací z veřejně přístupných zdrojů a vysloužili si za to nejhorší známku. TI se v jejich prvním hodnocení podařilo dohledat jen přehledný seznam předvolebních akcí Občanů patriotů zveřejněný na Facebooku což bylo ohodnoceno známkou 2. Vzhledem k chybějícím informacím v důsledku nedoručení příslušného dotazníku pak Občanům patriotům vyšly v ostatních hodnocených kategoriích nejhorší možné známky. Po zjištění této neúmyslné chyby požádala TI politické hnutí Občané patrioti o zaslání informací, což se po týdnu stalo. TI je pak ohodnotila a publikovala na svém webu www.transparentnivolby.cz.

Jedničku dostali Občané patrioti za plánované náklady předvolební kampaně, které se mají pohybovat v rozmezí tří až čtyř milionů korun. Další jedničky byly za zveřejnění kompletního volebního týmu a přehledných předvolebních akcí na webu a FB. Pětka zůstala Občanům patriotům za to, že nemají transparentní účet. Čtyřky si pak vysloužili za položku transparentní příjmy a transparentní výdaje. U příjmů jsou uvedeni pouze někteří dárci bez darovaných částek. V případě výdajů je uveden pouze počet kusů každého typu reklamy bez jednotlivých částek. Transparentní účet k ověření jednotlivých nákladů není k dispozici.

V hodnocení TI v Plzni nejlépe obstála koalice Společně za Plzeň s výslednou čistou jedničkou. Tu však dostala až po složení reparátu, kdy z vlastní iniciativy doplnila příslušné údaje. V prvním hodnocení skončila koalice se známkou 3. Druhé místo patří TOP 09 se známkou 1,6, třetí jsou nyní po přehodnocení výsledků Občané patrioti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

22:03 Česká pošta: Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Do Týdne pro Digitální Česko, který začne již 18. listopadu, se zapojí pobočky Czech POINT na České …