Na základě této skutečnosti bude moci Drážní úřad vystavit průkaz způsobilosti. Nic tedy nebrání návratu kompletně zrekonstruované vlakové soupravy zpět do Kopřivnice, kde je pro ni připravený nový depozitář.
Součástí technicko bezpečnostní zkoušky Slovenské strely byla též zkouška zrychlení z nuly na 130 kilometrů v hodině. Své maximální rychlosti dosáhne motorový vůz po ujetí dráhy 5700 metrů. Z rychlosti 120 kilometrů v hodině zastaví Slovenská strela po ujetí dráhy 567 metrů. Při zkušební jízdě se mimo jiné ověřuje i účinnost ruční brzdy, která zastaví vlak z rychlosti 50 kilometrů za hodinu po ujetí 312 metrů. Po náročné rekonstrukci, která trvala více než dva roky, se parametry slavné motorové soupravy přesně shodují s těmi z roku 1936, kdy ji Tatra pro tehdejší Československé dráhy vyrobila.
„Úspěšná technicko bezpečnostní zkouška Slovenské strely je skvělou zprávou nejen pro všechny příznivce značky Tatra. Mohu prozradit, že předběžně jednáme o tom, že by se souprava mohla po kolejích vrátit do Kopřivnice ve druhé polovině příštího týdne s tím, že termín ještě upřesníme,“ říká Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti Tatra Trucks.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva