Tržby ČD-Telematiky dosáhly téměř 1,5 miliardy korun

10.05.2018 22:38 | Zprávy

Společnost ČD - Telematika a.s. dnes zveřejnila své auditované hospodářské výsledky za rok 2017. Tržby z provozní činnosti dosáhly výše 1 470,4 mil. Kč oproti 1 727,5 mil. Kč v roce 2016. Za jejich poklesem stojí zejména absence větších projektů z Operačního programu Doprava. Naopak vzrostl zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 9,4 % na 226,4 mil. Kč oproti 206,9 mil. Kč v loňském roce. Čistý zisk mírně poklesl z 53,2 mil. Kč v předešlém roce na 51,4 mil. Kč v roce 2017.

Tržby ČD-Telematiky dosáhly téměř 1,5 miliardy korun
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Provozní výsledek hospodaření činil 73,4 mil. Kč. Vstup do nových segmentů dopravy a ICT pomohl dosáhnout i lepšího zisku před zdaněním (EBT) ve výši 65,7 mil. Kč (64,3 mil. Kč v roce 2016). Čistý zisk společnosti v roce 2017 dosáhl již zmíněných 51,4 mil. Kč a meziročně tak mírně klesl o 1,8 mil. Kč. ČD - Telematika v roce 2017 proinvestovala 95,2 mil. Kč z vlastních zdrojů zejména do rozšíření své infrastruktury.

Oproti roku 2016 došlo ke snížení tržeb o 14,9 %, nicméně bylo dosaženo vyšší profitability z objemu realizovaných výnosů. Pokles tržeb byl zapříčiněn zejména v kategorii externích projektů úseku Servis infrastruktury, který svou činností vykázal 927,6 mil. Kč. Meziroční pokles o 20,7 % úseku Servisu infrastruktury byl zapříčiněn absencí větších projektů z Operačního programu doprava, nižším objemem v kategorii realizaci díla a v kategorii silniční telematiky. Úsek Telekomunikačních služeb zaznamenal v roce 2017 externí výnosy ve výši 515,9 mil Kč, což znamená pokles o 2,4 %, zdárně však pokračoval v realizaci výstavby optických tras.

Auditovaná výroční zpráva za rok 2017 bude na www.cdt.cz zveřejněna v průběhu měsíce května.

ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

ODS

Dobrý den, vždy jsem ODS považovala za pragmatickou stranu. Bohužel v poslední době mám čím dál víc pocit, že se stáváte populistickou stranou. Viz třeba slib Fialy o tom, jak budeme mít za 5 let platy jako v Německu nebo to jeho video s Nuttelou. Můj dotaz zní. Opravdu chcete dělat takovou populist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO: Výzva k podání nabídek na poskytování služeb v zájmovém území jezera Milada v sezoně 2025

10:17 DIAMO: Výzva k podání nabídek na poskytování služeb v zájmovém území jezera Milada v sezoně 2025

DIAMO, státní podnik, odštěpný závod Příbram, který má právo hospodařit s dotčenými pozemky ve vlast…