Tým zaměstnanců Města Horní Planá, který je provozovatelem přívozu, aktuálně ladí poslední detaily před náročnou sezónou, která letos pro Pionýr určitě skončí dříve než bylo zvykem.
„Budeme mít nové opláštění. Půjde o velkou opravu. Termín nyní nevíme, rozhodne firma, která zvítězí ve výběrovém řízení,“ vysvětluje Karel Kukačka, který letos na Lipně kroutí svou 25.sezónu.
Loňskou sezónu měl Pionýr standardní, ani enormně obsazené léto nemohlo dohnat koronakrizí poznamenané jaro a podzim, kdy Lipensko trpělo bez turistů. Rekordní byla sezóna v roce 2019, kdy byly kvůli teplé zimě prostoje minimální.
Pionýr se stěhoval na břeh kvůli zamrzlému Lipnu 11.ledna tohoto roku. Od té doby ho čtyřčlená skupina hornoplánských lodníků opravovala, aby byl před začátkem sezóny v pořádku.
„Elektroinstalace, opravy běžných záležitostí, jako je například hydraulické spouštění můstku, ovládání vrtule, hřídele, výměna ložisek a malé opravy motoru. Nic většího jsme dělat nemuseli,“ uvádí Kukačka.
Jízdní řád zůstává v této části sezóny stejný jako loni. S jednou výjimkou, první jízda nestartuje v 6.25, ale v 6.15. Dále bude přívoz vyrážet vždy po hodině. Nemění se ani jídzné.
Přívozy ve Frymburku a v Dolní Vltavici budou na vodě na začátku dubna respektive května. Podle provozovatelů se nezmění jízdní řády ani cena jízdného.
Frymburský přívoz Hraničář, kterou vlastní městys Frymburk má za sebou velice náročnou opravu. Tu letos čeká právě plánský Pionýr. Podle provozovatele přívozu Antonína Labaje se jednalo se o kompletní výměnu dnové obšívky, při které se měnilo asi 100 m2 železa. Výměnu za zhruba 1,5 milionu korun musí dělat odborná certifikovaná firma. O vše ostatní se postará provozovatel Antonín Labaj. „Momentálně nás brzdí počasí, potřebujeme teploty nad 10` abych mohl trup natřít speciálním ochranným nátěrem a absolvovat technickou kontrolu,“ uvádí Labaj.
Ceny jsou ve Frymburku stejné jako loni - osoba – 20 korun, bicykl za 15 korun. Osobní automobil 80 korun.
Ceny se nezmění ani za svezení na přívozním plavidle Šumava, které vozí pasažéry na nejdelší, asi 1500 metrů dlouhé trase z Dolní Vltavice do Kyselova. Stejný bude i jízdní řád. „Přívozní plavidlo budeme spouštět na vodu koncem měsíce dubna, sezonu 2021 zahájíme 1. května, jako každý rok. Věříme, že sezóna pro nás bude stejně skvělá, jako tomu bylo loni,“ uvádí majitel přívozu René Wippern.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva