Většinu nákladů pokryje dotace ze Státního fondu životního prostředí. „Naším záměrem je v první etapě pomocí dotace zlikvidovat ekologickou zátěž z této zavážky. Ve druhé části projektu bychom se pak mohli pustit do projektování úprav kanálu tak, aby mohl sloužit nejen k turistickým účelům,“ uvádí loučovický starosta Jan Kubík. Kanál byl původně 1,6 kilometru dlouhý, 5 metrů široký a 3 metry hluboký, celý byl skládaný z kamene.
Projekt revitalizace památky, která se svým významem může vzdáleně podobat i Schwarzenberskému kanálu, bude trvat do září příštího roku. Vedle kanálu by v následujících letech měla v režii Jihočeského kraje vzniknout další část Vltavské cyklostezky. Spirův kanál vede vedle současné silnice od Loučovického jezu až ke Spirově elektrárně ve Vyšším Brodě. Dílo vznikalo na přelomu 19. a 20. století. V 70. letech byl ale kanál zavezen odpadem z papíren.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva