Zadavatel se v předmětném zadávacím řízení dopustil čtyř správních deliktů. Jednak neomezil rozsah požadované kvalifikace pouze na informace a doklady bezprostředně související s předmětem veřejné zakázky a stanovil uchazeči povinnost předložit seznam významných zakázek, jehož součástí měl být seznam distribuovaných léčiv včetně příslušné obchodní marže, které zájemce v dané zakázce uplatnil vůči dalším objednatelům. Úřad ve svém rozhodnutí konstatoval, že požadavek zadavatele na uvedení marže jde nad rámec informací a dokladů bezprostředně souvisejících s předmětem veřejné zakázky, jelikož zadavateli nepřináší žádnou objektivní měřitelnou hodnotu pro účely posouzení kvalifikace dodavatele, respektive jeho schopnosti splnit předmět veřejné zakázky řádně, včas a v odpovídající kvalitě.
Druhý správní delikt Úřad spatřuje v nedodržení závazného postupu stanoveného zákonem a zásady zákazu diskriminace tím, že zadavatel nevymezil minimální úroveň technických kvalifikačních předpokladů tak, aby odpovídala rozsahu předmětu plnění, neboť stanovil uchazečům nepřiměřený požadavek na doložení, že realizovali významné zakázky, v jejichž rámci souhrnná hodnota distribuovaných léčiv činila alespoň šest miliard korun bez DPH v součtu za poslední tři roky, přičemž v každém roce z posledních tří let musela alespoň v případě jedné zakázky činit hodnota distribuovaných léčiv minimálně jednu miliardu korun bez DPH.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva