„Obchodní řetězec HRUŠKA vrátí malým a středním dodavatelům potravin více než 39 milionů korun, které neoprávněně získal z pozice silnější smluvní strany jako plnění tzv. plnohodnotného servisu,“ řekl k případům předseda ÚOHS Petr Mlsna.
Úřad spatřoval závadné jednání řetězce HRUŠKA ve sjednávání služby plnohodnotného servisu s dodavateli potravin a její plnění. Řetězec mohl na základě těchto ustanovení dodavateli potraviny před uplynutím záruční doby vrátit nebo pomocí účetní operace snížit cenu potravin, u kterých se blížil konec záruční lhůty s tím, že všechny náklady nesl dodavatel. Toto jednání, které trvalo od druhého pololetí roku 2016 do poloviny roku 2021 mělo dle Úřadu potenciál zneužití významné tržní síly, neboť společnost HRUŠKA zcela přenesla obchodní rizika a ztráty spojené s prodejem potravin s ohroženou záruční lhůtou na své dodavatele potravin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva