Služby, které zadavatelé zpravidla poptávají, jsou veřejnými zakázkami. Poskytovány bývají na základě uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem, z níž vyplývá povinnost dodavatele poskytnout dodávky, služby nebo stavební práce. Obecně je zákonem uložena povinnost zadat veřejné zakázky v zadávacím řízení (§ 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek). Zákon z tohoto obecného pravidla stanoví výjimky, které se jeví jako využitelné u bankovních služeb. Pro specifické situace umožňuje zákon postupovat ve flexibilních zadávacích řízeních.
Stanovisko uvádí následující druhy řešení pro zadavatele, kteří se neočekávaně ocitli bez poskytovatele bankovních služeb:
- pro úvěry a zápůjčky je možno využít výjimku podle § 29 ZZVZ, podle níž není zadavatel u těchto produktů povinen zadat veřejnou zakázku v zadávacím řízení,
- pokud by předmět veřejné zakázky zahrnoval jak úvěr, tak i plnění, které je zadavatel obecně povinen zadat v zadávacím řízení, bude se jednat o tzv. smíšenou zakázku (§ 32 ZZVZ), kterou je v určitých případech nutno zadat v zadávacím řízení,
- jestliže předpokládaná hodnota poskytovaných bankovních služeb nepřesáhne 2 000 000 korun, jedná se o zakázku malého rozsahu a není nutno postupovat v některém ze zákonem stanovených druhů zadávacího řízení,
- pro zajištění bankovních služeb s předpokládanou hodnotou převyšující 2 000 000 korun může zadavatel využít tzv. jednací řízení bez uveřejnění, jestliže tak jedná v důsledku neočekávaných okolnost, jež nemohl předvídat, avšak v případě tohoto postupu musí reflektovat to, že daný druh zadávacího řízení nesmí být nadužíván.
Celé stanovisko ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva