Metodický den bude zaměřen, jak již jeho samotný název naznačuje na zodpovědný přístup k zadávání, a to jak ve fázi „ex ante“, tzn. ve fázi přípravy zadávacích podmínek (1. blok), tak ve fázi „ex post“, tzn. ve fázi realizace veřejné zakázky (2. blok). Rovněž bude poukázáno na situace „pro futuro“ v podoběvhodnosti revizí stávajících smluv a plánováním nových nákupů (3. blok).
V rámci prvního bloku metodického dne zdůrazníme potřebu pečlivé a promyšlené přípravy zadávacích podmínek, která může předejít řadě problémů, jež mohou v budoucnu při plnění veřejné zakázky nastat. Současně je důležité vytvořit podmínky, které jsou akceptovatelné a udržitelné pro obě strany. Přednášející budou také prezentovat názory týkající se vhodnosti a smysluplnosti inflačních doložek, a to včetně praktických příkladů.
Druhý blok metodického dne pak reaguje na prudké změny klíčových faktorů při plnění závazků z uzavřených smluv na veřejné zakázky. Zaměříme se na roli zákazu podstatných změn závazků ze smluv a rovněž bude otevřeno ožehavé téma, kterým je jednání o ceně či změně doby plnění.
Třetí výzvou a tématem posledního bloku, kterým bude celý metodický den završen, bude představení možného přístupu k nákupní strategii organizace tak, aby v jejím rámci docházelo k řádnému řízení cenového rizika. Přestože se již jedná o téma, které rozhodovací praxí Úřadu v oblasti dozoru nad zadáváním veřejných zakázek neprochází, pro ucelenost sdělovaných informací o zodpovědném přístupu k zadávání a řízení cenového rizika je vhodným doplněným k informacím, které zazní již v průběhu prvních dvou bloků metodického dne. O představení jednoho z možných přístupů se pak na základě svých profesních zkušeností podělí přizvaní odborníci na soukromý i veřejný nákup Michal Petřík a Jan Vašek, kteří budou též participovat na obsahu celého programu 8. metodického dne.
Program akce:
9:00 – 10:30 Postup před zahájením zadávacího řízení – důležitost přípravy
- Zadávací podmínky v turbulentní době – od předběžné tržní konzultace až po zahájení zadávacího řízení
- Inflační doložka a jiné cenové doložky – význam, limity, srozumitelnost a vhodná formulace
10:30 – 11:00 přestávka
11:00 – 12:30 Závazky z uzavřených smluv a jejich změny
- Změny závazků ze smluv
- Žádosti dodavatelů o navýšení ceny, časté důvody a jejich hlavní nedostatky, jednání o změně ceny
12:30 – 13:30 přestávka na oběd
13:30 – 14:30 Strategie zodpovědného nákupu
- Audit smluv a cenových doložek – příprava na budoucí nákupy
- Nákupní portfolio
Registrace na 8. metodický den ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva