Přestože kontroly za první pololetí letošního roku neskončily vždy udělením pokuty, některé subjekty byly za své počínání sankcionovány.
Pokuta přes 800 tisíc Kč za nevyžádanou reklamu
Úřad se zabýval případem společnosti EC PROFIT, která rozesílala reklamní nabídky emailem, aniž by k tomu měla souhlas příjemců. „Zároveň firma neuvedla v těchto emailech žádnou totožnost odesílatele, ale pouze odkazy na internetové stránky, kde si lze nabízené zboží zakoupit,“ upřesnil tiskový mluvčí Úřadu Tomáš Paták. EC PROFIT proto obdržela od Úřadu pokutu ve výši 835 tisíc korun.
Šíření reklamy bez souhlasu
Pokutou skončila také další kontrola věnující se šíření reklamy bez souhlasu adresátů v souvislosti se společností Kelpias Consulting. Úřad navíc zjistil, že rozesílaná obchodní sdělení nebyla jasně označená. V tomto případě proto udělil pokutu 86 tisíc korun.
Chybně rozeslané výzvy k zaplacení pokut
Známý případ chybně rozeslaných výzev k zaplacení pokut od pražského magistrátu za spáchání dopravního přestupku. Úřad zjistil, že magistrát předat výzvy k uhrazení pokut spolu s adresami v elektronické podobě České poště, která je rozeslala ve 2 500 případech nesprávným adresátům. „Důvodem byla chyba, ke které došlo na obálkovací lince od zahraničního dodavatele. Úřad proto zahájil řízení s Českou poštou,“ uvedl mluvčí Úřadu Tomáš Paták.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva