Úřad práce uplatňuje proklientský přístup a zároveň zajišťuje bezpečnost na pracovištích

09.10.2019 10:42 | Zprávy

Úřad práce ČR aktualizoval etický kodex, aby ještě více podpořil profesionální a vstřícný proklientský přístup směrem k veřejnosti a maximálně zpříjemnil lidem jednání v rámci jejich záležitostí. Zároveň dbá na zajištění bezpečnosti klientů, ale také svých zaměstnanců.

Úřad práce uplatňuje proklientský přístup a zároveň zajišťuje bezpečnost na pracovištích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce

Cílem je zajistit co největší komfort pro příchozí a zároveň minimalizovat případy, kdy dochází k vyhroceným situacím na kontaktních pracovištích.

Profesionalita, nestrannost, nezávislost, čestné jednání, kultivovanost, zdvořilost nebo třeba rovný a vlídný přístup. To je výčet jen několika bodů, které obsahuje aktualizovaný materiál „Zásady chování státního zaměstnance ÚP ČR ve vztahu k veřejnosti a postup v případě nedodržování stanovených zásad“. Úřad práce ČR se mění v moderní instituci, která splňuje požadavky dnešní doby a je vstřícná vůči klientům.

Kromě oblasti Zaměstnanosti, do které spadá prvotní poslání ÚP ČR, tedy zprostředkování vhodného zaměstnání, administruje úřad výplatu 16 velmi složitých nepojistných sociálních dávek. V průměru se jedná o 1,5 mil. dávek měsíčně v celkovém objemu cca 6 mld. Kč. Během posuzování každé z žádostí postupuje ÚP ČR jakožto správní úřad vždy podle platné legislativy a s ohledem na konkrétní situaci žadatele.

„Prioritou Úřadu práce ČR je proklientský a lidský přístup ze strany našich zaměstnanců. Zájemci se na ně mohou obracet v případě jakýchkoli dotazů. Úředníci s nimi proberou jejich konkrétní situaci a poskytnou jim potřebné poradenství. Abychom uspokojili všechny klienty, přizpůsobujeme také organizaci práce, například na začátku každého čtvrtletí, kdy prudce stoupá počet příchozích z důvodu nutnosti doložit podklady k přídavku na dítě a příspěvek na bydlení. Nabízíme možnosti jako je zaslání žádosti poštou, odevzdání na podatelnách, objednání se na konkrétní termín, a tím pádem úsporu času, který lidé musí strávit na kontaktním pracovišti. Vše v souladu se strategií ÚP ČR, deklarovanou z úrovně generálního ředitelství,“ vysvětluje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Kuchař byl položen dotaz

Peníze nechybí přeci jen ve školství

Ale snad všude. Policisté, hasiči, lidé v sociálních službách...ti všichni by si zasloužili přidáno. A co pro ně udělala vaše vláda?! Když už něco ,,děláte" tak jen to, že své povinnosti přenášíte na obce a města.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava se zapojila do Noci práva 2025

7:46 Zoo Ostrava se zapojila do Noci práva 2025

Ve dnech 5. a 6. března 2025 se ve vybraných městech České republiky uskuteční už šestý ročník Noci …