Úřad pro ochranu osobních údajů: Irský ochránce osobních údajů definitivně rozhodl o pokutách pro Instagram a Facebook za behaviorální reklamu

13.01.2023 10:57 | Tisková zpráva

Společnost Meta Platforms Ireland Limited (Meta IE), která provozuje internetové sociální platformy Facebook a Instagram má zaplatit celkovou pokutu ve výši 390 miliónů Eur (Facebook 210 mil. euro a Instagram 180 mil. euro) za netransparentnost zpracování osobních údajů klientů pro tzv. behaviorální (zájmovou) reklamu. Evropský sbor pro ochranu osobních údajů přitom výši pokuty udělenou irským dozorovým úřadem ještě násobně navýšil.

Úřad pro ochranu osobních údajů: Irský ochránce osobních údajů definitivně rozhodl o pokutách pro Instagram a Facebook za behaviorální reklamu
Foto: uoou.cz
Popisek: Úřad pro ochranu osobních údajů - logo

 

Po závazných rozhodnutích EDPB o řešení sporů ze dne 5. prosince 2022 přijal irský úřad pro ochranu údajů (IE DPA) svá rozhodnutí týkající se Facebooku a Instagramu (Meta Platforms Ireland Limited, „Meta IE“). Tato rozhodnutí jsou výsledkem šetření na základě stížností na aktivity Facebooku a Instagramu, a to zejména ve vazbě na zákonnost a transparentnost zpracování údajů pro behaviorální reklamu. Společnost Meta IE dostala od IE DPA pokutu 210 milionů eur v rozhodnutí o Facebooku a 180 milionů eur v rozhodnutí o Instagramu. 

Konečná rozhodnutí irského dozorového úřadu (IE DPA ze dne 31. prosince 2022 zahrnují právní posouzení vyjádřené EDPB v kontextu jeho závazných rozhodnutí ze dne 5. prosince 2022. Tato závazná rozhodnutí byla přijata na základě čl. 65 odst. 1 písm. a) GDPR poté, co IE DPA jako vedoucí dozorový úřad (LSA) zahájil dva postupy řešení sporů ohledně námitek vznesených dotčenými dozorovými úřady v obou případech z deseti zemí. Dotčené dozorové úřady mimo jiné vznesly námitky týkající se právního základu pro zpracování (článek 6 GDPR), zásad ochrany osobních údajů (článek 5 GDPR) a použití nápravných opatření včetně pokut.

Předsedkyně EDPB Andrea Jelinek k tomu uvedla: „Závazná rozhodnutí EDPB objasňují, že Meta nezákonně zpracovávala osobní údaje pro behaviorální reklamu. Taková reklama není nezbytná pro plnění domnělé smlouvy s uživateli Facebooku a Instagramu. Tato rozhodnutí mohou mít také důležitý dopad na další platformy, které mají behaviorální reklamy v centru jejich obchodního modelu.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Obezita u dětí

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, nejste zastánkyně změny stravování dětí ve školách. Zajímalo by mě, jak byste vy a ANO přistupovali k problému, že je čím dál víc obézních dětí? Nebo byste to vůbec neřešili a nechali to primárně na rodičích?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman se obrátil na poslance kvůli novému registru krátkodobého ubytování

22:31 Ombudsman se obrátil na poslance kvůli novému registru krátkodobého ubytování

Ombudsman zaslal předsedovi Výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj Poslanecké sněmovny dopis…