Doporučení je z velké části určeno pro zaměstnance, přičemž v závěru obsahuje několik rad také pro zaměstnavatele. „V současné době vznikla daleko větší potřeba možnosti práce z domova zaměstnanců, kteří tak opustí bezpečnou ‚ulitu‘ zabezpečené infrastruktury zaměstnavatele. Proto je vhodné upozornit na úskalí, která práce z domova přináší ve vztahu k informační bezpečnosti. Podle našich zkušeností se například stává, že zaměstnanci bývají ve svém soukromém prostředí k hrozícím kybernetickým hrozbám méně ostražití než na pracovišti. Přitom chybný krok může vážně ublížit i celé organizaci,“ přibližuje ředitel odboru konzultačních agend Jiří Žůrek. „Vždy je nutné dávat pozor na podvodné e-maily, neotevírat podezřelé odkazy v e-mailech, vyhnout se veřejným Wi-Fi sítím, přistupovat zodpovědně k volbě hesel a řídit se dalšími principy správného chování v kybernetickém prostoru, která v doporučení uvádíme.“
Zaměstnavatelé by, kromě vlastního zajišťování bezpečného využívání zařízení pro práci z domova a nezbytné edukace zaměstnanců, měli mít připraveny konkrétní postupy pro rychlou reakci v případě, že dojde k bezpečnostním potížím. S tím souvisí i nutnost jejich vyhodnocení a případné ohlášení porušení zabezpečení Úřadu. „Důrazně na tomto místě doporučujeme nepodceňovat zálohy a jejich ochranu před viry, které zašifrují obsah zařízení a vlastníka následně vydírají, aby zaplatil výkupné,“ upozorňuje Jiří Žůrek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva