Nové přímé letecké spojení mezi Českou republikou a USA je dalším impulsem pro rozvoj incomingového trhu, tedy nárůst počtu zahraničních turistů u nás.
Projekt „Touch Point“ – příklad úspěšné spolupráce
„Při jednání o zajištění tohoto přímého letu jsme čerpali z posílené spolupráce s Letištěm Praha a dalšími strategickými partnery – Prague City Tourism a Středočeským krajem. Díky nové iniciativě „TouchPoint“ spojujeme síly a cílíme na rozvoj přímých leteckých spojení do České republiky z vybraných bonitních trhů. Jsem přesvědčena, že linka mezi Philadelphií a Prahou výrazně přispěje k posílení turistické výměny mezi našimi zeměmi,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Agentura prostřednictvím svého zahraničního zastoupení v New Yorku a největší letecká společnost světa American Airlines spolupracují na co-brandové kampani, která má za cíl posílit znalost České republiky v USA. Hlavním tématem je kulturní turismus, tedy poznávání českých historických měst a UNESCO památek.
Stále více amerických turistů v ČR
Počet návštěvníků z USA každoročně stoupá. V roce 2017 jich do České republiky zavítalo téměř 540 tisíc, jejich počet přitom meziročně vzrostl o 4,6 procent. Průměrná doba jejich pobytu dosahuje téměř čtyř dnů. Z hlediska počtu příjezdů jsou na 5. příčce v žebříčku zdrojových trhů, z hlediska počtu přenocování dokonce na 4. místě.
Praha pak přivítá nejvíce německých turistů, Američané následují hned po našich sousedech.
„Američané tak tvoří velmi významnou skupinu turistů, a to i z hlediska jejich útrat zde. Průměrné výdaje zahraničního turisty na osobu a den činí 2 800 korun, kdežto u Američanů je to téměř o 2 tisíce více“, doplňuje Monika Palatková. Další regiony, které Američané navštěvují, jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj. 88 procent jich ale stále zůstává v Praze.
„Věříme, že přímé letecké spojení by mohlo napomoci také prodloužení doby pobytu amerických turistů u nás, tím pádem i větší návštěvnosti v krajích mimo hlavní město. Podpora cestovního ruchu v těchto regionech patří mezi dlouhodobé cíle CzechTourism“, shrnuje ředitelka agentury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva