Jednotky jsou pro dopravce RegioJet v netradiční zeleno-žluté barevné kombinaci – odpovídající zbarvení Dopravy Ústeckého kraje. Jednotky PESA 654 RegioJet jsou dvoudílné vícesystémové elektrické soupravy, které RegioJet nasadí na regionální osobní vlaky provozované na objednávku Ústeckého kraje. Celkem RegioJet pořizuje 7 souprav; hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč.
Aktuálně jsou zkompletovány již dvě ze sedmi souprav, dokončování dalších bude probíhat v následujících týdnech. Druhá souprava zahájí v následujících dnech proces schvalování a testovacích jízd na zkušebním okruhu VÚŽ u Velimi. Jakmile budou zkoušky úspěšně završeny, předpokládá RegioJet postupné nasazení do provozu na linkách U1, U5, U7, U13, U16 a v rámci doplňkových výkonů v Ústeckém kraji.
Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, k představení nových souprav pro Ústecký kraj poznamenává: „Nasazení nových souprav PESA bude znamenat výrazný kvalitativní skok v regionální železniční dopravě v Ústeckém kraji a v České republice. Naplníme očekávání cestujících a objednatele, která vedla k vyhlášení poptávkového řízení, ve kterém RegioJet zvítězil právě s nabídkou vozidel PESA. Cestující a Ústecký kraj tak budou dostávat nejvyšší kvalitu vozového parku za nejvýhodnější cenu.“
"Jsme hrdí na to, že vlaky PESA budou v České republice jezdit u nového dopravce a na nových trasách. Jedná se o premiérové nasazení vícesystémových jednotek PESA 654 na evropských železnicích. RegioJet vyhrál výběrové řízení v Ústeckém kraji s nabídkou vozidel PESA a dosáhne dalšího úspěchu, kdy cestující ocení komfort a bezpečnost cestování v těchto jednotkách," doplnil Krzysztof Zdziarski, generální ředitel společnosti PESA Bydgoszcz SA.
„S dopravcem RegioJet se cestující na krajské železnici setkávají již od prosince 2019 a nyní se mohou těšit na nové soupravy PESA, které přispějí k lepšímu pohodlí a vnímání železnice mezi cestujícími v Ústeckém kraji. Jsme rádi, že se některé regionální železniční linky dostanou na úroveň cílové kvality, kterou budeme rádi propagovat a věříme, že zvýší oblibu a vytížení tohoto nejen obrazně „zeleného“ dopravního módu. Všechny soupravy budou v zelené barvě typické pro naší krajskou regionální dopravu. Jednotky budou nasazeny výhradně na linky, kde jak předchozí dopravce, tak i dnešní provoz RegioJetu dočasným vozovým parkem, byl zajištěn motorovými vozy se vznětovými motory. Přínos životnímu prostředí je tak nesporný,“ řekl radní za Ústecký kraj pro oblast dopravy a silničního hospodářství Marek Hrabáč.
Jednotky PESA 654 RegioJet - nový komfort cestování a služby pro cestující
Pořizované jednotky PESA 654 RegioJet jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci. Jsou tedy připraveny i na přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti Správy železnic. Soupravy jsou plně bezbariérové - vozidlo je nízkopodlažní, výška nízké části podlahy a vstupních vestibulů je 600 mm nad temenem kolejnice. Dveře jsou vybaveny asistenčním schůdkem ve výšce 600 mm. Kapacita soupravy je 154 cestujících.
Interiér je klimatizovaný a prostor pro cestující je vybaven zásuvkami pro 230 V a vozidla jsou vybavena sítí Wi-Fi pro zákaznické připojení na internet. Ve vozidle je zajištěno WC pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a soupravy také umožňují přepravu dětských kočárků a jízdních kol. Vozidlo je vybaveno akustickým a vizuálním informačním systémem pro hlášení zastávek a dalších dopravních informací pomocí palubního počítače. Sedadla pro cestující jsou polstrovaná s opěrkami hlavy a rukou (v případě krajních sedadel). Vozidlo je také vybaveno centrálním ovládáním dveří s výběrem strany, nástupní dveře jsou vybaveny ochranou proti sevření. Výrazné zlepšení komfortu pocítí cestující i během samotné jízdy – a to díky dvounápravovým podvozkům a kvalitnímu systému odpružení.
Jednotky PESA 654 RegioJet mají maximální rychlost 160 km/hod a jsou také vybaveny veškerým moderním zabezpečením – včetně vlakového zabezpečovače ETCS.
Do výroby jednotek nepříznivě zasáhla pandemie Covid 19, kdy dodavatelé po určitou část roku 2020 a 2021 nemohli dodávat díky potřebné pro výrobu. Postupné zahájení provozu jednotek s cestujícími je tak v koordinaci s Ústeckým krajem naplánováno v průběhu prvního pololetí roku 2022.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva