Ústecký kraj se intenzivně snažil o sjednocení jízdenek, neboť ročně u Českých drah objednává přes 7,5 mil. kilometrů spojů ročně, a na vlaky navazuje mnoho autobusových linek. Železnice totiž tvoří páteř dopravní sítě DÚK. „Nejen obyvatelům Ústeckého kraje, ale i návštěvníkům se otevírá možnost cestování po kraji na jednu jízdenku s možností přestupu mezi autobusy a vlaky. Zařadili jsme se k několika málo krajům, které tuto výsadu umožňují, a to bez nutnosti pořizovat nějakou kartu“, uvedl úspěch kraje hejtman Oldřich Bubeníček. „Myšlenka integrace je stará několik desítek let a jsem rád, že se nyní podařilo prosadit pravou integraci, která počítá i s vlaky Českých drah, byť bohužel zatím bez čipových karet“, doplňuje hejtman. Tarif DÚK nabízí širokou škálu jízdného pro několik kategorií cestujících, od jednotlivého po časové. Přestupné jízdenky jsou prozatím jen v papírové podobě, ale platí nejen v osobních a spěšných vlacích v objednávce Ústeckého kraje, ale i v rychlících v objednávce Ministerstva dopravy. Naopak neplatí v mezinárodních vlacích EC nebo EN, které však na vnitřní obsluhu Ústeckého kraje nemají významný vliv. Pro zapojení rychlíků do tarifu DÚK tak bylo potřeba dohodnout se i s Ministerstvem dopravy ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva