Ústecký kraj bude dál bojovat za obnovení železniční trati Teplice-Lovosice

10.04.2018 13:42 | Zprávy

V médiích mnozí zaznamenali pro cestující špatnou zprávu, že se ministerstvo dopravy rozhodlo neobnovit železniční trať v Českém středohoří, na které již téměř pět let nemůžeme objednávat dopravní obslužnost. Kraj po téměř pěti letech čekání zjišťuje, že bylo téměř zbytečné.

Ústecký kraj bude dál bojovat za obnovení železniční trati Teplice-Lovosice
Foto: Ústecký kraj
Popisek: Ústecký kraj, logo.

Náměstek hejtmana pro úsek dopravy Jaroslav Komínek k tomu uvádí: „Ministr dopravy Ťok nás v tomto ohledu zklamal, když nám v říjnu 2015 slíbil, že po zprovoznění dálnice D8 obnovu tratě zajistí. Kroky, které se teď na centrální úrovni dějí, hodily náš kraj přes palubu.“

Vláda ČR podle svého webu projedná zítra, 11. 4. 2018 Informaci o neobnovení železniční tratě Lovosice – Řetenice – Teplice v Čechách poškozené sesuvem. Již z toho je zřejmé, že o neobnovení nebude rozhodovat ani vláda, ale stalo se tak již na ministerstvu. „Bohužel nedodržel slovo ani 1. náměstek ministra dopravy Čoček, který nám v 1. 2. na jednání řekl, že tak vysokou investici nemůže ministerstvo schválit samo, ale že ji bude projednávat vláda. Ve skutečnosti ji ministerstvo samo již zamítlo,“ hněvá se náměstek Jaroslav Komínek.

V materiálu, kterým se bude vláda zítra zabývat, spatřuje kraj řadu nesouměřitelných a nevyvážených údajů. Obnova a stabilizace samotného poškozeného úseku v délce 200 metrů má stát snad 800 milionlů korun. To je to, co od státu požadujeme, aby opravil. Již pět let nemohou jezdit vlaky, které na trati u Českých drah objednáváme. Cestující se přepravují s menším pohodlím po velmi klikatých a úzkých silničkách autobusy.

Přes dva roky pracoval stát na projektu obnovy a zahrnul do něj i modernizaci tratě spočívající v zabezpečení přejezdů, zlepšení nástupišť apod. Na modernizaci ministerstvo doporučilo kraji v r. 2015 spolupracovat, aby obnovená a modernizovaná trať měla lepší parametry, kraj by objednal více vlaků a celý, byť dražší projekt, bude mít lepší obhajitelnost a bude možné jej financovat z evropských peněz.

„I na to Ústecký kraj přistoupil a podrobně spolupracoval na definování zlepšení tratě, protože trať skutečně vnímáme jako perspektivní,“ doplňuje Komínek. Modernizace nakonec byla odhadnuta na další 1-2 miliardy a celková cena obnovy 1,8-2,8 miliardy se nakonec stala důvodem, proč jde projekt k ledu a není vládě vše řádně ani vysvětleno.

V materiálu pro vládu se pak záměr obnovy za až 2,8 miliardy hodnotí jako celek a proto tomu stát „dal stopku“, ve skutečnosti jsou to dvě různé akce. Modernizace nutná není, kraj na ní netrvá, a lze ji provést kdykoliv následně. „Ministrovi se proti tomu ohradíme ještě písemně a podnikneme další kroky, aby se stát prostřednictvím SŽDC o svou trať postaral, opravil, neboť je to jeho povinnost, když tam trvá objednávka našich vlaků. Nevzdáme to.“ uzavřel náměstek Komínek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

10:17 NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie v roce 2022 stálo celkem 2,033 mld. Kč. Z toho Úř…