„Během chvilky bylo vyprodáno. Závěr jízd zkomplikovala nehoda jednoho z účastníků, vyvázl z ní naštěstí bez zranění. Nicméně jeho vůz dráhu blokoval, na všechny zájemce o svezení po okruhu se tak nedostalo. Rozhodli jsme se proto, že toto kolo soutěže zopakujeme v úterý 30. května,“ vysvětlila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Nejvíce zastoupená byla v úterý kategorie vozů N1. Důvodem byl nejspíš bonus pořadatele právě pro majitelé vozů nižších kubatur. Soutěžící s nejlepším dosaženým časem v této kategorii měl získat účast v celodenním kurzu sportovní jízdy s jedním z našich nejlepších pilotů Tomášem Engem, který se uskuteční na autodromu 10. srpna. „Vzhledem k výše zmíněnému průběhu soutěže jsme pořadí nestanovili. Prémii vypíšeme znovu v opakovaném kole, tedy 30. května,“ upřesnila Svobodová.
Bonus je v souladu s novinkou, kterou pořadatel zavedl v letošní sezoně. Dává šanci na dobré umístění právě i řidičům vozů se slabším výkonem motoru. Spočívá v rozšíření ocenění. Kromě absolutního vítěze letošního ročníku soutěže totiž obdrží cenu i nejlepší jezdci v jednotlivých kategoriích.
Absolutní vítěz s nejrychlejším časem absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat kurz sportovní jízdy za účasti profesionálního závodního jezdce Tomáše Pekaře, který obsadil stříbrnou příčku v loni obnoveném seriálu Škoda Octavia Cup. Soutěžící, kteří dosáhnou nejlepšího času v jednotlivých kategoriích, se mohou také bezplatně zúčastnit kurzu sportovní jízdy s Tomášem Pekařem a obdrží i další zajímavé ceny.
Už v úvodu letošního třetího ročníku The Most Challenge na konci dubna padl nový rekord. Stanovil ho Tomáš Hajšman z Plzně, který se svým Porsche Cayman GT4 dosáhl času 01:50,128 minuty na jedno kolo. Překonal tak o pouhých 58 tisícin vteřiny dosavadní rekord Davida Buršíka z Prahy s identickým vozem Porsche, jemuž tento výkon zaručil titul šampiona loňského ročníku soutěže.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Vybrané závody sezony 2017:
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva