Tento týden proběhlo na radnici setkání zástupců statutárního města Olomouce, Olomouckého kraje, obou komor Parlamentu ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR svolané primátorem Antonínem Staňkem a senátorem Martinem Tesaříkem. Schůzka navázala na komunikaci senátora Tesaříka s ministrem dopravy Danem Ťokem. V ní olomoucký senátor připomněl důležitost obchvatu a apeloval na jeho urychlené vybudování.
Olomoucké schůzky se zúčastnil ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka, podle něhož letos začaly práce na posuzování vlivu stavby na životní prostředí známé pod zkratkou EIA, na které naváže územní řízení a žádost o stavební povolení. Současný aktualizovaný harmonogram počítá s uvedením do provozu v roce 2021.
Východní tangenta v současné trase by měla měřit 7 350 metrů. Odvedla by tranzitní dopravu z křižovatky mezi Vsiskem a Olomoucí a zpět na stávající komunikaci by se napojila za Týnečkem. Na trase by mělo vyrůst celkem 14 mostů, které silnici převedou například přes Pavelkovu a Lipenskou ulici, vodní koryta Bystřičky a Adamovky a železniční trať.
Účastníci setkání v prostorách olomoucké radnice, k nimž kromě primátora Staňka a senátora Tesaříka patřil také náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Šoltys, poslanec Roman Váňa a místopředseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Žádník, se dohodli, že se znovu sejdou za půl roku. „Naším cílem je vytipování potenciálních problémů, které by mohly ohrozit harmonogram vybudování tangenty. Chceme předcházet možným zdržením a komplikacím,“ říká k tomu Martin Tesařík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva