V dánském muzeu budou tramvaje jezdit po kolejových konstrukcích z Pražské strojírny

27.09.2021 16:09 | Tisková zpráva

Pražská strojírna dodala své výrobky do dánského tramvajového muzea Sporvejsmuseet Skjoldenasholm v oblasti Midtsjalland. Součástí zakázky byly srdcovkové části výhybek, přídržnice a oblouková kolejová trať. Přejímka proběhla v polovině září.

V dánském muzeu budou tramvaje jezdit po kolejových konstrukcích z Pražské strojírny
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Pražská strojírna dodala pro dánské muzeum Sporvejsmuseet Skjoldenasholm 5 srdcovkových částí výhybek, 3 přídržnice a 82 metrů obloukové kolejové tratě složené do kompletní smyčky. Kolejové konstrukce putují z pražské Vinoře, kde má Pražská strojírna výrobní haly, do všech koutů světa. Do Dánska dodává strojírna své výrobky poprvé. Zakázku pro muzeum získala díky doporučení dlouholetého partnera pro Skandinávii, který byl zároveň vlastníkem muzea pověřen veškerým jednáním.

„Tato zakázka skrývá jednu zajímavost za druhou. Naprostá většina našich výrobků putuje dopravním podnikům po celém světě, muzea se ve výčtu našich zákazníků tak často neobjevují. Zajímavá je ale i způsobem, jakým jsme k ní přišli. Nebýt dlouholeté spolupráce a důvěry našeho skandinávského partnera, nedostali bychom ji,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

„Tato důvěra se poté ukázala i při přejímce, na kterou zákazník osobně ani nedorazil s vysvětlením, že plně důvěřuje našemu Oddělení technické kontroly, a že k odsouhlasení expedice budou stačit přejímací protokoly vyplněné našimi kontrolory doplněné fotografiemi hotových výrobků,“ doplňuje.

V tramvajovém muzeu nebudou kolejové konstrukce vystaveny takovému provozu jako na klasické tramvajové trati. Právě díky tomu se od výrobků očekává mnohem delší životnost, jelikož opotřebení nebude tak výrazné.

Dánské tramvajové muzeum je spravováno dánským sdružením Sporvejshistorisk Selskab, které spojuje všechny nadšence se zájmem o městskou dopravu. Velká část pozornosti je věnována právě tramvajím. Sdružení má dlouholetou historii, založeno bylo už v roce 1965.

Samotné muzeum bylo slavnostně otevřeno o více než 10 let později v roce 1978. Nyní zahrnuje dva tramvajové úseky v celkové délce 1,8 kilometrů a několik výstavních a skladových budov. Muzeum má také celkem 140 tramvají a autobusů, z čehož je 30 tramvají a 15 autobusů schváleno pro jízdu s cestujícími.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

10:17 Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se ve Strakově akademii konalo již sedmé zasedání Vládního výboru pro …