V metru na Nádraží Holešovice DPP vybuduje výtah, od léta bude stanice plně bezbariérová

20.01.2023 11:48 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy začne od soboty 21. ledna 2023 ve stanici metra Nádraží Holešovice na lince C s přestavbou stávající zdvihací plošiny na plnohodnotný a kapacitní výtah. Stavební práce potrvají do června letošního roku a vyžádají si maximálně tři víkendová omezení v podobě uzavření severního vestibulu stanice.

V metru na Nádraží Holešovice DPP vybuduje výtah, od léta bude stanice plně bezbariérová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

To první bude o nadcházejícím víkendu. Po celou sobotu 21. ledna a neděli 22. ledna bude pro vstup či výstup do/z metra na Nádraží Holešovice uzavřen severní vestibul stanice. Cestujícím bude k dispozici jižní vestibul stanice, který vede do Plynární ulice. Podchod k vlakovému nádraží bude otevřen a přístupný pouze u uliční úrovně.

V současnosti je stanice metra Nádraží Holešovice bezbariérově zpřístupněna pouze zdvihací plošinou spojující nástupiště se severním vestibulem, tj. směr vlakové nádraží. Zařízení slouží primárně pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, resp. přepravu kočárků. Současné řešení je zastaralé, pomalé a málo kapacitní s nosností maximálně 400 kg. Velikost kabiny plošiny např. neumožňuje přepravu kola, protože se do ní nevejde a její rychlost je pouze cca 0,15 m/s.

Výtah, který místo zdvihací plošiny ve stanici metra Nádraží Holešovice DPP vybuduje, zajistí násobně kapacitnější, bezpečnější a v neposlední řadě komfortnější bezbariérové zpřístupnění stanice metra Nádraží Holešovice. Výtah bude mít nosnost až 1000 kg, kapacitu pro až 13 osob a násobně vyšší rychlost 1 m/s. Při zdvihu necelých pět metrů dopraví cestující z nástupiště do vestibulu a naopak za zhruba pět vteřin, zatímco současné zdvihací plošině to trvá více než půlminutu.

Architektonické řešení výtahu – materiálů a barev – vychází z podmínek, které jsou dány současným stavem, provozními požadavky a použitými technologiemi. Kvůli sjednocení budou na stavbě použity stejné materiály jako ve stanici. Konstrukce výtahu bude v prostoru schodiště a v úrovni nástupiště obložená deskami z tryskané světlé jemnozrnné žuly. Vnitřek výtahu bude tvořen ocelovou konstrukcí s proskleným obvodovým pláštěm, a to včetně stropu. Sklo je bezbarvé, bezpečnostní s průhledností cca 70 %. Dveře do výtahu budou v obou úrovních prosklené čirým sklem s rámy v nerezovém provedení, v úrovni nástupiště je k nim přisazený rozvaděč také v nerezovém provedení. Zasklení výtahu směrem do schodiště lícuje s obkladem stěny.

Stavební práce na odstranění zdvihací plošiny a výstavbě výtahu potrvají do letošního června. Realizovat je bude společnost Brema, kterou DPP vysoutěžil jako zhotovitele loni ve veřejné zakázce. Předpokládaná cena výstavby činí necelých 19 milionů korun. Stavba bude probíhat za plného provozu stanice, pouze s lokálními zábory a vyloučením provozu v severním vestibulu ve třech víkendech. Po dobu stavby se stanice metra Nádraží Holešovice stane bariérovou. Výtah ve stanici Nádraží Holešovice plánuje DPP zprovoznit v průběhu letošního června.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 148 autobusových, 35 tramvajových (26 denních a 9 nočních) a 1 trolejbusovou linku. K 1. lednu 2023 DPP vlastnil 1 192 autobusů z toho 14 elektrobusů, 146 vlakových souprav metra, 781 tramvajových vozů a 1 trolejbus. Podnik měl k 1. lednu 2023 v evidenčním stavu celkem 11 018 zaměstnanců, z toho 4 319 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …