O vítězi rozhodla svými hlasy výhradně veřejnost, tedy uživatelé automobilů. Proti podobným soutěžím zde měla veřejnost možnost se s většinou nominovaných automobilů svézt - respondenti si mohli vyzkoušet 33 vozů 17 značek. Celkem do soutěže přišlo 53 016 hlasů a o testovací jízdu požádalo 17 164 zájemců.
Soutěž si kladla za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou bezpečnější, hospodárnější a ekologičtější. I přes každoroční prodej asi 170 000 nových osobních aut totiž činí průměrný věk vozového parku registrovaného v ČR téměř 14 let. To je ve srovnání se zeměmi původní evropské patnáctky téměř dvojnásobek. Z celkových 4,64 miliónu registrovaných vozidel v ČR v roce 2011 je téměř 61 % starších než 10 let a podíl vozidel starších 15 let přesahuje 32 %! A vozový park dále stárne.
V soutěži byly dále vyhlášeny doplňkové kategorie: Auto, které je nejpřitažlivější – zvítězil vůz Maserati Quattroporte, Auto, které je nejpraktičtější – vyhrála Škoda Octavia a kategorie Auto, které je nejekologičtější – první místo získala Toyota Prius+.
Součástí kampaně byl stánek soutěže na výstavě Autosalon Brno, konané 4. – 8. dubna na brněnském výstavišti. Ve stánku bylo možno hlasovat a svým favoritem se svézt přímo v areálu výstaviště, což využilo 2705 zájemců. Pro hlasující veřejnost byly určeny ceny celkem za 450 000 korun, první cenou byla poukázka na pořízení některého z nominovaných vozů.
Spoluvyhlašovatelem soutěže jsou Veletrhy Brno. Hlavními partnery jsou společnosti nebo značky Česká podnikatelská pojišťovna, Hella CZ, Alcar Bohemia (zastupuje značky AEZ, Dotz, Dezent a Enzo) a Continental,. Partnery ankety jsou společnosti nebo značky Basys, Castrol, Eurooil, Garmin a Varta.
Mediálními partnery jsou: Autoforum, Automakers, Autosport a tuning, evo, Flora, Flying revue, Parlamentní listy, Pěkné bydlení, Prosperita a i-prosperita, Střelecká revue, Truck a business, Yacht, Yachting revue a Zdraví.
Vzhledem k úspěšnosti prvního ročníku soutěže České auto 2013 (Auto, které bych si koupil) se počítá s vyhlášením druhého ročníku opět za účasti partnerů včetně Veletrhů Brno a spojení této soutěže s veletrhem Autosalon Brno, který se uskuteční v dubnu 2014.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva