Obrátil se na nás muž, který měl pojištění v Rakousku, kde dříve pracoval, ale v Česku, jehož je občanem, bydlel a byl v pracovní neschopnosti. V lednu letošního roku mu pojišťovna v Česku sdělila, že nemá zdravotní pojištění. Muž si nejprve myslel, že je chyba na rakouské straně. Naše šetření však ukázalo, že chybu udělala tzv. „výpomocná“ pojišťovna v ČR. Ta naše výtky přijala, zjednala v daném případě nápravu a zabezpečila, aby se již podobný případ neopakoval.
“Muži jsme dokázali rychle pomoci. V případě zdravotního pojištění platí, že v rámci Evropské unie může mít osoba zdravotní pojištění pouze v jedné zemi. Uplatňuje se zde zásada, že člověk podléhá právním předpisům pouze jednoho státu. Pokud se člověk dostane do potíží, může se v těchto případech obrátit na nás nebo Kancelář zdravotního pojištění, která pomáhá s komunikací s institucemi i v ostatních státech,” vysvětluje zástupkyně ombudsmana Monika Šimůnková.
Modelové řešení podobných případů můžete nalézt na stránkách Kanceláře zdravotního pojištění ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva