Veřejný ochránce práv: Pomoc ombudsmana vyhledal v 1. pololetí stejný počet lidí jako loni

09.07.2020 9:42 | Zprávy

V prvním pololetí se na ombudsmana obrátilo 4 171 lidí se stížnostmi a žádostmi o pomoc. Jde o zcela srovnatelný počet jako v loňském roce. Po přechodném útlumu v době nouzového stavu totiž došlo v květnu a červnu k výraznému nárůstu počtu podnětů.

Veřejný ochránce práv: Pomoc ombudsmana vyhledal v 1. pololetí stejný počet lidí jako loni
Foto: ochrance.cz
Popisek: Veřejný ochránce práv - logo

Jen za červen eviduje ombudsman 776 podnětů, což je o 170 víc než v červnu loňského roku.

  • 632 podnětů se týkalo sociálního zabezpečení, z toho 229 důchodů, 127 dávek pomoci v hmotné nouzi a 102 příspěvku na péči a dávek pro osoby s postižením.
  • 326 podnětů se týkalo stavebnictví, ve 171 případech šlo o problémy v souvislosti s územním a stavebním řízením, v 84 případech s řízením o odstranění stavby.
  • Činnost Vězeňské služby ČR byla předmětem 178 stížností.
  • 137 lidí si stěžovalo na činnost orgánů sociálně-právní ochrany dětí.
  • Ve 134 případech byly důvodem stížnosti přestupky, a to jak v oblasti dopravy, tak proti veřejnému pořádku a občanskému soužití.
  • Shodně 117 lidí hledalo pomoc ombudsmana s problémy v oblasti práce a zaměstnanosti, daní a poplatků a v oblasti ochrany životního prostředí.
  • Kromě 90 stížností přímo na diskriminaci se námitka nerovného zacházení objevila ještě v dalších několika desítkách podnětů z jiných oblastí působnosti ombudsmana.

Některé oblasti činnosti ombudsmana zaznamenaly oproti loňskému prvnímu pololetí výrazné změny. Téměř se například zdvojnásobily počty stížností týkající se životního prostředí, pozemkového práva a daní a poplatků, o téměř polovinu vzrostl také počet podnětů týkajících se přestupků. Naopak o čtvrtinu se snížil počet podnětů mířících na činnost Vězeňské služby ČR.

Téma koronavirové pandemie a opatření vlády se v podnětech nejvýrazněji projevilo 170 stížnostmi na postup cestovních kanceláří. V této věci také ombudsman jednal s ministryní pro místní rozvoj, Českou obchodní inspekcí i cestovními kancelářemi, aby byla ochrana klientů-spotřebitelů dostatečně zajištěna.

Ombudsman se svou zástupkyní vyřídili v prvním čtvrtletí 4 089 podnětů. Uzavřeli přitom 257 šetření, z nich ve 167 případech se zjištěním pochybení. Nejvíc šetření se týkalo sociálního zabezpečení a stavebního řádu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Matka získala po zastání rodičovský příspěvek ve výši okolo 280.000 korun

10:34 Ombudsman: Matka získala po zastání rodičovský příspěvek ve výši okolo 280.000 korun

Stěžovatelka žije s dítětem v České republice, odkud pracuje na dálku z domu pro zaměstnavatele se s…