Problematika tzv. cut-off score
První bodem jednání byly možné dopady zavedení základní hranice úspěšnosti v přijímacích řízeních na střední školy a kroky ke zlepšení kvality středního školství. Předpokládaná neúspěšnost u přijímacího řízení vykazuje výrazné mezikrajové rozdíly. Zavedení nepodkročitelné hranice úspěšnosti by mělo největší dopad na obory středních odborných učilišť a obory nástavbového studia. Především u krajů s vyšší nezaměstnaností a nižší úrovní vzdělanosti by zavedení nepodkročitelné hranice úspěšnosti mohlo vést k dalšímu prohlubování rozdílů mezi kraji. Podle Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a také podle zástupců zaměstnavatelů a odborů je potřeba se problematikou středního školství zabývat, ale zavedení cut-off score není tím správným nástrojem. Za důležitější sociální partneři považují redukci nabídky vzdělávání, zvyšování motivace studentů k technickému vzdělávání a důslednou kontrolu kvality středních škol.
Řešení kůrovcové kalamity a strategie dalšího rozvoje lesů
I přes veškeré úsilí vlastníků lesů i Ministerstva zemědělství se nedaří běžnou činností kůrovcovou kalamitu tlumit a lze předpokládat její další nárůst. K omezení kůrovcové kalamity a řešení jejích následků je třeba přistoupit k mimořádným opatřením, která nemají oporu v současné legislativě. Proto chce vláda pomoci urychleně prosadit příslušnou novelu lesního zákona tak, aby mohl platit už od 1. dubna 2019, tedy před začátkem nové kůrovcové sezony. Také zpracovatelské i skladovací kapacity jsou prakticky vyčerpány. Ministerstvo zemědělství již upravilo dotační programy na podporu investic do lesnické techniky potřebné pro obranu lesa před kůrovci. Od roku 2018 jsou také zvýhodněny investiční i provozní úvěry od Podpůrného a garančního rolnického a lesnického fondu. Rovněž jsou připraveny lepší podmínky pro přímý prodej palivového dříví občanům.
Zajištění výstavby prioritních staveb dopravní infrastruktury
U pozemní infrastruktury v současné době probíhá výstavba 23 velkých staveb. Z finančně nejnáročnějších to jsou např. práce na D11 a úseku Hradec Králové – Smiřice a Smiřice–Jaroměř nebo D35 a úsek Časy–Ostrov. Na železnici probíhá v současné době výstavba 18 staveb. Z těch nejnákladnějších se jedná kupříkladu o modernizaci trati Sudoměřice–Votice. Optimalizuje se také trať Český Těšín – Dětmarovice nebo traťový úsek Praha-Hostivař – Praha hl. n. či se rekonstruuje Negrelliho viadukt. Z prací na vodních tocích v současné době probíhá zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva