Dokončená studie proveditelnosti prokázala výhodnost financování formou PPP. Posuzovala úsek 32 km k dokončení projektu, výstavbě, financování, provozu a údržbě a úsek 20 km k provozu a údržbě. „Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a bude za dílo po dlouhou dobu zodpovědný. Sám si tedy i lépe pohlídá kvalitu. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl již dříve ministr dopravy Dan Ťok.
Právě omezená možnost využití evropských fondů pro tento projekt byla jedním z důvodů výběru úseku D4 pro realizaci formou PPP. Zároveň v celém dosud nedokončeném úseku jsou již vydána pravomocná územní rozhodnutí a stavba je tedy relativně dobře připravena k realizaci. Stavět by se mohlo začít v druhé polovině roku 2017.
Ministerstvo dopravy už vypsalo otevřenou soutěž na „Poskytování služeb právního, finančního a technického poradenství před a v průběhu zadávacího řízení na výběr koncesionáře pro projekt PPP R4“. Vítězná společnost bude odpovědná za poradenství během všech fází projektu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva