„Obdobné tempo růstu očekáváme i v roce 2022. Ten bude podpořen rostoucí poptávkou segmentu prémiových a atypických výrobků, sem spadají například mezinárodně oceňované dveře od designéra Petra Novagua. Právě luxusní segment je jedním z dlouhodobě nastupujících trendů,“ přiblížil obchodní ředitel SAPELI Marek Sedlák.
Podle něj se do výsledků společnosti negativně promítá rostoucí cena materiálů. Dřevo zdražuje přesto, že je ho na rozdíl od jiných stavebních materiálů dostatek. Veze se tak svým způsobem na vlně zdražování v důsledku pandemie. Bez těchto vlivů by hospodářské výsledky byly ještě lepší. „Vzhledem k této situaci se nám určitě bude zhoršovat procentuální hrubá marže, protože nelze veškeré nárůsty vstupů plně přenést na zákazníka zvyšováním cen. Pokud si chceme udržet stávající tempo růstu a nezdražovat, musíme to kompenzovat vyšším objemem výroby,“ dodává Sedlák s tím, že jediným limitem ve výrobě je nedostatek kvalifikovaného personálu na trhu práce.
Investice a problematické dodávky

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva