Po čtyřech letech práce bylo na tomto projektu vyčerpáno přibližně 23 milionů korun. Celkové náklady jsou 28 milionů korun. Školy by přitom mohly ušetřit peníze, pokud by využily otevřená nebo komerční řešení. Službu Sitit.cz nyní využívá 383 uživatelů a 85 firem.
Postup škol veřejně kritizuje Michal Martoch ze společnosti Workline, která se zabývá podporou práce na dálku a zaváděním uzavřených firemních sociálních sítí. Podle Martocha školský sektor zcela ignoruje existující sociální sítě Facebook, LinkedIn nebo uzavřené sociální sítě jako je například Yammer. Všechny tyto služby mají také bezplatnou verzi. V úvahu by rovněž připadalo využití bezplatné sociální sítě Diaspora, na jejímž vývoji se podílí celosvětová komunita uživatelů.
"Není v pořádku zadávat projekt na vytvoření sociální sítě informatiků, který skončí nejspíše miliony korun vyhozenými za to, že státní sektor ignoruje už zavedené a osvědčené sociální sítě. Hlavně ale není vůbec jasné, proč vlastně zadavatel projektu Ústav informatiky AV ČR potřebuje nějaké placené řešení, když např. budování profesionálních kontaktů prostřednictvím profesionální sociální sítě LinkedIn je dostatečně sofistikované a hlavně funguje," vysvětluje Michal Martoch. "Velmi pochybuji o tom, že se investice do sociální sítě IT profesionálů v regionech ČR vyplatí", říká Michal Martoch.
Projekt Sitit.cz vzniká v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Je registrován pod č. CZ.1.07/2.4.00/12.0039 s názvem Sociální síť informatiků v regionech České Republiky.
O nás
Michal Martoch je spoluzakladatel a konzultant společnosti WorklineSluzby.cz, která zavádí ve firmách nástroje pro snadnou práci přes internet (online kanceláře, firemní sociální sítě, webináře, e-learning, videokonference apod.). Firma také poskytuje konzultace a školení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva