Zájem o cestování vlakem s jízdními koly roste, potvrdil to letošní průzkum ČD

26.09.2014 14:26 | Zprávy

Denní průměr počtu přepravených jízdních kol stoupl z necelých deseti a půl tisíce na více než jedenáct tisíc. Růst o 6 % ukázal pravidelný dvouletý průzkum přepravy jízdních kol ve spojích Českých drah. Během celého srpnového týdne, kdy se tradičně průzkumy přepravy bicyklů konají, stoupl jejich počet ze 73 290 v roce 2012 na 77 532 kusů v roce 2014.

Zájem o cestování vlakem s jízdními koly roste, potvrdil to letošní průzkum ČD
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Z vyhodnocení srpnového průzkumu přepravy jízdních kol vyplývá, že největší nárůst zaznamenala přeprava jízdních kol o víkendech. Naopak v pracovní dny došlo ke stagnaci nebo mírnému poklesu. Může to souviset s rostoucím zájmem o víkendové jednodenní výlety na kole nebo odjezdy na delší dovolenkové pobyty do cyklisticky atraktivních regionů nebo do startovních míst populárních dálkových cyklotras.

Nasvědčují tomu údaje o přepravě jízdních kol v jednotlivých vlacích. Stejně jako před dvěma lety byly nejvíce vytížené vlaky z Českých Budějovic do Nového Údolí na Šumavě. Ranní spoje přepravovaly v průměru téměř stovku bicyklů a ve špičkových termínech byly spoje obsazeny více než 150 cyklisty. Do TOP 10 s průměrnou týdenní přepravou 30 a více kol, ve dnech s největším zájmem obsazené cca 60 až 70 cyklisty, patří i rychlíky Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň a osobní spoj ze Vsetína do Velkých Karlovic v Beskydech. Mezi další cyklisty oblíbené železniční linky patří rychlíky mezi Prahou a Brnem, mezi Brnem a Olomoucí, Prahou a Turnovem nebo Pardubicemi a Libercem. U regionálních linek patří mezi další nejvytíženější trasy spoje Liberec – Tanvald – Harrachov, Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Letohrad, z Mostu do Moldavy v Krušných horách nebo příměstské linky v okolí Prahy, např. z Berouna a Karlštejna. Z mezistátních spojů byly při průzkumu nejvíce obsazené vlaky Slovenská strela a Vindobona.

České dráhy od začátku letošního roku do srpna přepravily více než 400 000 jízdních kol. Největší zájem o cestování s kolem je tradičně v červenci a srpnu, kdy se měsíčně přepravuje okolo 150 tisíc cyklistů. Zájem o přepravu kol ale nemizí ani v zimě. V lednu nebo únoru se přepravuje až k deseti tisícům jízdních kol měsíčně. České dráhy jsou přitom jedním z mála dopravců, který nabízí přepravu jízdních kol celoročně.      

Přepravě jízdních kol věnují České dráhy značnou pozornost a investují do této služby nemalé finanční prostředky. Místa pro uložení kol jsou běžnou součástí modernizovaných i nových vozidel pro regionální i dálkovou dopravu. Jízdní kola lze přepravovat v rychlovlacích pendolino i railjet. Místa pro uložení jízdních kol budou i v modernizovaných vozech pro linku Praha – Berlín – Hamburk a jsou součástí např. regionálních souprav CityElefant, RegioPanter nebo RegioShark. Na vybrané linky nasazují České dráhy i zvláštní cyklovlaky a speciálně upravené cyklovozy s kapacitou až několik desítek míst pro jízdní kola.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti zasáhne do podnikání tisíců firem

19:15 Hospodářská komora: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti zasáhne do podnikání tisíců firem

Hospodářská komora ČR varuje před vysokými náklady plynoucími z nového zákona o kybernetické bezpečn…