Z vyhodnocení srpnového průzkumu přepravy jízdních kol vyplývá, že největší nárůst zaznamenala přeprava jízdních kol o víkendech. Naopak v pracovní dny došlo ke stagnaci nebo mírnému poklesu. Může to souviset s rostoucím zájmem o víkendové jednodenní výlety na kole nebo odjezdy na delší dovolenkové pobyty do cyklisticky atraktivních regionů nebo do startovních míst populárních dálkových cyklotras.
Nasvědčují tomu údaje o přepravě jízdních kol v jednotlivých vlacích. Stejně jako před dvěma lety byly nejvíce vytížené vlaky z Českých Budějovic do Nového Údolí na Šumavě. Ranní spoje přepravovaly v průměru téměř stovku bicyklů a ve špičkových termínech byly spoje obsazeny více než 150 cyklisty. Do TOP 10 s průměrnou týdenní přepravou 30 a více kol, ve dnech s největším zájmem obsazené cca 60 až 70 cyklisty, patří i rychlíky Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň a osobní spoj ze Vsetína do Velkých Karlovic v Beskydech. Mezi další cyklisty oblíbené železniční linky patří rychlíky mezi Prahou a Brnem, mezi Brnem a Olomoucí, Prahou a Turnovem nebo Pardubicemi a Libercem. U regionálních linek patří mezi další nejvytíženější trasy spoje Liberec – Tanvald – Harrachov, Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Letohrad, z Mostu do Moldavy v Krušných horách nebo příměstské linky v okolí Prahy, např. z Berouna a Karlštejna. Z mezistátních spojů byly při průzkumu nejvíce obsazené vlaky Slovenská strela a Vindobona.
České dráhy od začátku letošního roku do srpna přepravily více než 400 000 jízdních kol. Největší zájem o cestování s kolem je tradičně v červenci a srpnu, kdy se měsíčně přepravuje okolo 150 tisíc cyklistů. Zájem o přepravu kol ale nemizí ani v zimě. V lednu nebo únoru se přepravuje až k deseti tisícům jízdních kol měsíčně. České dráhy jsou přitom jedním z mála dopravců, který nabízí přepravu jízdních kol celoročně.
Přepravě jízdních kol věnují České dráhy značnou pozornost a investují do této služby nemalé finanční prostředky. Místa pro uložení kol jsou běžnou součástí modernizovaných i nových vozidel pro regionální i dálkovou dopravu. Jízdní kola lze přepravovat v rychlovlacích pendolino i railjet. Místa pro uložení jízdních kol budou i v modernizovaných vozech pro linku Praha – Berlín – Hamburk a jsou součástí např. regionálních souprav CityElefant, RegioPanter nebo RegioShark. Na vybrané linky nasazují České dráhy i zvláštní cyklovlaky a speciálně upravené cyklovozy s kapacitou až několik desítek míst pro jízdní kola.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy