Závodní monoposty ČVUT promění ve středu 30. září Technickou ulici v Kampusu Dejvice na závodní okruh

24.09.2020 13:30 | Zprávy

Den s formulemi a závodními motocykly ČVUT 2020 se bude konat 30. září 2020 v Dejvicích v Technické ulici. Na akci budou k vidění nejnovější monoposty z dílen studentských týmů z Fakulty elektrotechnické, Fakulty strojní a Fakulty dopravní ČVUT v Praze.

Závodní monoposty ČVUT promění ve středu 30. září Technickou ulici v Kampusu Dejvice na závodní okruh
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

V 9 hodin akce začne krátkými technickými prezentacemi. Konstruktéři soutěžních týmů zde poskytnou zajímavé informace o návrhu a stavbě všech závodních formulí i motocyklů. Prezentace proběhne přímo “na dráze” u monopostů studentských formulí a motocyklů a bude zakončena dynamickými ukázkami.

V rámci exhibičních jízd bude příležitost vidět nejnovější spalovací formuli týmu CTU CarTech, elektrickou formuli s označením FSE.09 týmu eForce FEE Prague Formula a dva závodní motocykly týmu CTU Lions. Před Fakultou elektrotechnickou bude také k vidění první samořiditelná elektrická formule týmu eForce, která byla odhalena 4. 9. 2020.

S ohledem na nová bezpečnostní opatření související s pandemií COVID-19 se celá akce bude odehrávat pouze před budovou Fakulty strojní a Fakulty elektrotechnické ČVUT v Dejvicích na ulici Technická.

Stručná fakta o studentských formulích

Spalovací formule FS.12 týmu CTU CarTech
Monopost FS.12 byl z hlediska dvouletého cyklu v našem týmu zaměřen více na optimalizaci než na revoluční změny koncepce. Podařilo se nám zvýšit aerodynamický přítlak o 10 % díky novému difuzoru, bočním křidélkům a úpravě klapek předního křídla při 5% navýšení odporu. Motoru z motocyklu Yamaha R6 jsme navrhli vlastní vačky pro lepší průběh výkonové křivky a vyrobili menší karbonovou nádrž. Z předchozích let jsme převzali návrh titanových svodů a výfuku, karbonové sání a celkové snížení o 30 mm použitím suché vany s externím mazacím okruhem. Všechny tyto úpravy se podílejí na maximálním výkonu 59 kW, který je skrze novou čtyřstupňovou převodovku přenášen na zadní kola. Pro změnu převodu slouží poloautomatické řazení pádly pod volantem. V závodním režimu dosahuje spotřeba benzinu 18 l/100 km. Největší změnou bylo použití karbonových kol, které společně s nízkoprofilovými pneumatikami ušetřily 8 kg rotačních hmot. Úchyty na karbonovém monokoku a zadním rámu jsme navrhli pro použití nízko i vysoko profilových pneumatik při zachování stejné geometrie odpružení. Z naměřených dat, jež jsme díky nové telemetrii získávali v reálném čase bezdrátově, se rozhodujeme, které pneumatiky použijeme příští sezonu. Odlehčili jsme i mnoho jiných částí, takže se celková hmotnost zastavila na pouhých 187 kg.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Nemáte jako já pocit, že tato vláda se nás snaží šmírovat úplně všude?

Vy kritizujete, že chce hlídat údaje o ubytovaných (v hotelech, penzionech...), ale co říkáte na to, že se snaží protlačit i to, aby nás mohla šmírovat na webu? Cožpak nestačí, že se nás snaží umlčet pomocí Foltýna a toho jeho nesmyslného úřadu? Proti tomu taky nějak bojujete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSSZ: Více než milion důchodců obdrží v dubnu svůj důchod dříve

13:21 ČSSZ: Více než milion důchodců obdrží v dubnu svůj důchod dříve

Pošťáci dnes doručí na adresy klientů téměř 60 tisíc důchodů a zhruba 40 tisíc důchodců si dnes může…