Představte si situaci, kdy se vaše dítě nachází mimo domov a vy mu chcete umožnit přístup na internet. Aktivujete mu mobilní data. Přestože se na první pohled tento krok jeví jako rutinní záležitost, důsledky vás mohou nemile zaskočit. Dcera paní Andrey čerpala za účelem surfování na internetu mobilní data v rozsahu přibližně 200 MB. Ještě ten večer byla paní Andrea kontaktována s informací, že čerpané služby byly operátorem vyčísleny na částku 190 000 korun. Následně byla vyzvána, aby uhradila zálohu ve výši 90 000 korun. „Je běžné, že operátor si za mobilní data účtuje podstatně vyšší částky, dojde-li k jejich čerpání mimo Evropskou unii. V tomto případě však byla data čerpána na území České republiky. Přestože zde nebyl nasmlouván žádný datový tarif, byla částka vymáhaná operátorem dosti zarážející,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Obdržíte-li vyúčtování a částky v něm uvedené neodpovídají skutečnosti, můžete se bránit. Podle zákona o elektronických komunikacích máte právo vyúčtování u operátora reklamovat. Rozhodně se však vždy nemusí jednat o částky dosahující takové výše jako v případě paní Andrey. Reklamaci můžete uplatnit, pokud shledáte, že vyúčtování se jakkoliv odchyluje od nasmlouvaných sazeb. Co se týká způsobů uplatnění reklamace, nabízí se uplatnit ji buď osobně (například na pobočce či v sídle operátora), písemně, telefonicky anebo vyplněním internetového formuláře. „S reklamací se však nevyplácí otálet. Vyúčtování můžete napadnout pouze do dvou měsíců od chvíle, kdy jste jej obdrželi. Po uplynutí této lhůty se již operátor nemusí reklamací zabývat,“ upozorňuje Lukáš Zelený.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva