Právě na ně se zaměřil nejnovější test spotřebitelské organizace dTest. Největší slabinou se ukázaly být údaje na etiketách, hned dva výrobky kvůli nim propadly.
Češi patří mezi grilovací velmoc. Podle veřejných průzkumů grilují čtyři pětiny z nás, z toho více než polovina alespoň jednou měsíčně. Mezi sortimentem určeným na gril se objevují i grilovací tyčinky, které mohou zaujmout svou neobvyklostí. Vypadají jako syrový polotovar, ale ve skutečnosti se jedná o tepelně opracovaný masný výrobek. Etikety pak uvádějí velkorysé hodnoty obsahu masa. Právě na ověření správnosti údajů na obalech se mimo jiné zaměřil nejnovější spotřebitelský test.
„Příprava potravinového testu trvá nejméně 2 měsíce. Od poloviny dubna jsme netrpělivě čekali, až obchodníci uvolní grilovací sortiment, abychom výsledky stačili zveřejnit ještě v průběhu sezóny. Podařilo se nám vybrat sedm vizuálně podobných vzorků pocházejících z českých, slovenských a rakouských závodů a ty jsme odeslali do laboratoře,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
V rámci laboratorního zkoumání byla pozornost věnována obsahu masa, tuku, přítomnosti nežádoucích bakterií a soli. Zjištěné hodnoty se porovnávaly s hodnotami uvedenými na obalech. Právě etikety se staly Achillovou patou testovaných výrobků, protože ne vždy odpovídaly skutečnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva