Největší komplikace většinou nastávají tehdy, když je smlouva uzavřena při podomním prodeji nebo po telefonu. Spotřebitelská poradna dTestu zaznamenává stovky případů, kdy spotřebitelé „naletěli“ nepoctivým prodejcům energií, takzvaným energošmejdům, když jim někdy i nevědomky podepsali nevýhodnou smlouvu o dodávkách energií. Případně souhlasili s přihláškou do pochybné energetické aukce. Nad drzostí některých prodejců zneužívajících údaje získané trikem k tomu, aby zfalšovali uzavření smlouvy, či podepisujících smlouvu s lidmi, již mají omezenou způsobilost k právnímu jednání, lze jen žasnout. Pokud se spotřebitelé chtějí později z takových smluv vyvázat, čeká je dlouhý a vysilující boj proti smluvním pokutám, které po nich energošmejdi požadují.
Nejbezpečnější je se s podomním prodejcem vůbec nedostat do kontaktu. Když už se tak stane, v žádném případě mu nepodepisujte jakýkoliv dokument, ani mu nepředkládejte třeba vyúčtování spotřebovaných energií či smlouvu se stávajícím dodavatelem. „Z vámi poskytnutých podkladů může prodejce získat údaje pro vyhotovení nové smlouvy, kterou za vás i podepíše. V případě telefonických nabídek si dávejte zvláště pozor na vyslovení slůvka ano. Rozhovor totiž může být účelově sestříhán tak, aby vyzněl jako souhlas s uzavřením smlouvy,“ varuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva