dTest: Jasná pravidla pro obtěžující marketingová volání?

09.06.2021 20:12 | Zprávy

V řadě životních situací je „ne“ kouzelným slůvkem, které nás chrání před obrovskými problémy. Mnoha lidem se ale neříká snadno. A tak přetrvávající pandemie covidu-19 hraje do karet takzvaným šmejdům. Ti zneužívají důvěřivosti nejen seniorů a škála nástrojů, které k tomu používají, je široká. Jedním z nejčastějších jsou telefonické nabídky různého předraženého či nefunkčního zboží nebo smluv o dodávkách energií. Zvrat by měla přinést nová pravidla pro obtěžující marketingová volání.

dTest: Jasná pravidla pro obtěžující marketingová volání?
Foto: dTest
Popisek: dTest

Stačí jeden telefonický hovor, souhlas se zasláním dárku v podobě mince, medaile, holítek či náhradních břitů, a dotyčného člověka čeká jejich pravidelný přísun. Cílem obchodníků není zákazníky obdarovat, ale udělat z nich stálé odběratele svého zboží. Vylákají z nich totiž souhlas, který si nahrávají. Časté jsou také nabídky na „zázračné“ potravinové doplňky, u nichž deklarují léčebné účinky. Rozmohl se i telefonický prodej zboží proti koronaviru jako speciálních amuletů nebo nejrůznějších přípravků, jejichž pozitivní účinky nejsou prokázány.

„Spotřebitelé se setkávají i s telefonickým vnucováním smluv o dodávkách energií či účasti v energetických aukcích. Jejich podstatou je souhlas s přihláškou do aukce, v níž má být vybrán nejvýhodnější dodavatel energií. Aukce se však často nekoná. Prodejce za vás jakožto zprostředkovatel uzavře na základě plné moci smlouvu o dodávkách energií,“ doplňuje další příklad obtěžujícího marketingového volání Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Mnozí spotřebitelé již odmítají přijímat hovory, když jim volá neznámé číslo. Důvod je jasný ? nechtějí být zavaleni často pochybnými nabídkami zboží a služeb. Marketingová volání jsou spotřebiteli vnímána jako vysoce obtěžující. Jenže když si spotřebitel na takovou praktiku konkrétního obchodníka stěžuje, je dnes téměř nemožné prokázat případné porušení zákona a rovněž jej potrestat. Proto byla připravena novela zákona o elektronických komunikacích, která posiluje postavení českých spotřebitelů. Novelu ještě musí projednat sněmovní hospodářský výbor a následně ve třetím čtení schválit poslanecká sněmovna. Pak ji čeká cesta do senátu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

Vyšetřovací komise

Zajímalo by mě, zda za členství v komisi berou poslanci nějaké příplatky? Protože jinak nechápu, k čemu je zřizujete. Ukažte mi nějako vyšetřovací komisi, která něco vyřešila.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj: Nejúspěšnější sportovkyní Teplicka je šermířka Gabriela Eigermanová

11:14 Ústecký kraj: Nejúspěšnější sportovkyní Teplicka je šermířka Gabriela Eigermanová

Vítězkou ankety o nejúspěšnějšího sportovce Teplicka za rok 2024 se stala šermířka Gabriela Eigerman…