„Na národní dozorové orgány v oblasti ochrany osobních údajů jsme se s našimi kolegy sdruženými v Evropské spotřebitelské organizaci (BEUC) obrátili kvůli tomu, jakým způsobem společnost Google nakládá s údaji o poloze nás všech,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Informace o místech, která navštěvujeme (bary, obchody, demonstrace či místa náboženského charakteru), poskytují společnosti Google a jí podobným možnost přesně vyhodnotit naši osobnost, politické názory, náboženské vyznání či sexuální orientaci, čímž lze hluboce zasáhnout do našeho soukromí.“
Ve stížnostech spotřebitelské organizace namítaly, že souhlas uživatelů ke „sdílení“ údajů o poloze nebyl udělen Googlu svobodně a spotřebitelé byli manipulováni k tomu, aby odsouhlasili nastavení, které výrazně zasahuje do jejich soukromí. Takové praktiky nejsou podle názoru organizací hájících zájmy spotřebitelů v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
„V obecné rovině vítáme, že se DPC konečně rozhodla prošetřit masivní shromažďování údajů o poloze ze strany Google. Spolu s našimi kolegy z BEUC však očekáváme, že DPC vyšetří praktiky této společnosti k okamžiku, kdy byly podány stížnosti, a neomezí se pouze na situaci v současné době,“ sděluje Eduarda Hekšová. Google měl totiž k dobru mnoho měsíců, aby své procesy a praktiky upravil. Stejně tak nezávislé spotřebitelské organizace považují za zásadní, aby byla respektována nejen jejich procesní práva, ale i samotných spotřebitelů, jejichž jménem před více než rokem podávaly stížnosti.
dTest, o.p.s., je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a Evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva