„Na národní dozorové orgány v oblasti ochrany osobních údajů jsme se s našimi kolegy sdruženými v Evropské spotřebitelské organizaci (BEUC) obrátili kvůli tomu, jakým způsobem společnost Google nakládá s údaji o poloze nás všech,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Informace o místech, která navštěvujeme (bary, obchody, demonstrace či místa náboženského charakteru), poskytují společnosti Google a jí podobným možnost přesně vyhodnotit naši osobnost, politické názory, náboženské vyznání či sexuální orientaci, čímž lze hluboce zasáhnout do našeho soukromí.“
Ve stížnostech spotřebitelské organizace namítaly, že souhlas uživatelů ke „sdílení“ údajů o poloze nebyl udělen Googlu svobodně a spotřebitelé byli manipulováni k tomu, aby odsouhlasili nastavení, které výrazně zasahuje do jejich soukromí. Takové praktiky nejsou podle názoru organizací hájících zájmy spotřebitelů v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva