dTest: Moderní auta předávají data o chování řidiče svému výrobci

13.05.2018 21:22 | Zprávy

Nová generace chytrých aut sbírá o řidičích více údajů, než je skutečně třeba. Jak s nimi výrobci zacházejí, není veřejně známo. Před problémem varuje článek rakouského Sdružení pro informovanost spotřebitelů VKI.

dTest: Moderní auta předávají data o chování řidiče svému výrobci
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

Auta již dávno nejsou jen dopravním prostředkem. Dávají nám i pocit svobody. Můžeme v nich poslouchat vlastní hudbu, zesílit si ji podle přání, aniž by to rušilo ostatní. Získáváme iluzi útěku před starostmi a dojem zdravé samoty. A neuvědomujeme si, že je to kvůli jejich neustávajícímu vývoji jeden velký omyl. Ve voze vybaveném všemi druhy senzorů sledujících tlak v pneumatikách, rychlost, obsah palivové nádrže nebo činnost brzd zdaleka nemůžeme být sami.

Vyšší třídy již mají vestavěné dokonce karty SIM a jejich palubní systém může být propojen přes bluetooth s chytrým telefonem a příslušnou aplikací. To vše zjednodušuje život a dodává pocit jednoduchosti a luxusu – od přehrávání hudby přes hledání parkovacího místa po zapnutí topení na dálku. Auta s vlastní SIM mohou být také snáze vyhledána, což je bezesporu velká výhoda v případě krádeže. Všechny tyto aktivity jsou však jako chování řidiče dlouhodobě sledovány a hromaděny. K některým elektronicky uloženým údajům mají přístup i technici v autoservisech.

Proto tedy stejně jako u chytrých telefonů, počítačů, chytrých domácích spotřebičů, zkrátka u všech elektronických zařízení bychom měli počítat s jistým monitorováním svého chování také chytrými auty a jejich výrobci. Původní článek na stránkách našich rakouských kolegů si v německém jazyce můžete přečíst ZDE.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ERÚ: Ve třetím čtvrtletí meziročně stoupla spotřeba tepla

16:08 ERÚ: Ve třetím čtvrtletí meziročně stoupla spotřeba tepla

V letošním třetím čtvrtletí v Česku meziročně vzrostla spotřeba tepla v soustavách centrálního zásob…