Jak ale ukazují zkušenosti pozornějších zákazníků a šetření prováděná dozorovými orgány, deklarované slevy často žádnými slevami nejsou. Co je dobré mít na paměti, abyste „výhodné“ koupě posléze nelitovali? Na co si dát pozor, abyste díky slevám opravdu ušetřili?
Češi slevy milují a prodejci to dobře vědí. Povánočních slev využívají především ti, kteří pod stromečkem našli hotovost nebo poukaz na nákup. Slevy jsou pro zákazníky velkým lákadlem. Letos se tyto povánoční nákupy odehrají kvůli epidemii nového koronaviru především v e-shopech. Bohužel i mezi nimi se najdou tací, kteří této „nákupní horečky“ zneužívají.
Sleva jen naoko je nejčastějším trikem. „Pozor si zákazníci musejí dávat na falešné slevy. Kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo sleva použije jen jako magické zaklínadlo k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Některé obchody naopak ceny na čas zvýší, aby je pak mohly snížit na původní hladinu a vydávat tento rozdíl za slevu. Všechny podobné případy naplňují znaky klamavých obchodních praktik, a jsou tedy v rozporu se zákonem.“
Láká-li obchodník na slevy, musí být u zboží vždy uvedena jeho konečná cena a vyčíslení slevy na haléř sedět. Pokud čísla na cenovce nesedí, podejte podnět k prošetření České obchodní inspekci. Klamání spotřebitelů může obchodníka vyjít na pokutách dost draho.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva