V různých zemích se opakovaně diskutuje, zda by se neměl začátek školního dne posunout až na polovinu dopoledne. Zejména rodiče dospívajících, zda by prospělo fyzickému a mentálnímu zdraví jejich dětí, ale i lepším výsledkům.
Této otázce se věnovalo několik velkých studií, do nichž se zapojilo 300 000 účastníků. Kvůli metodologickým nedůslednostem výzkumů na ni zatím nelze odpovědět. Přesto z nich vyplynuly důležité skutečnosti. Kdyby škola začínala později, rodiče by odcházeli do práce dříve než děti a rodina by nemohla snídat společně. Zároveň by vyučování končilo později a bylo by po něm méně času na sport, hudební kroužky nebo další mimoškolní aktivity.
Zajímavá jsou zjištění jiných prací o vývoji biologického rytmu v závislosti na věku. Na rozdíl od mladších dětí nebo dospělých jsou dospívající většinou takzvané sovy – uložení k spánku odkládají na pozdní noční hodiny a nejraději by podle toho vstávali také co nejpozději. Po raném budíčku jim ráno soustředění činí potíže a učení jim naopak jde lépe v pokročilejších hodinách dne.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva