Zákazníci, kteří nakupují letenky na internetu, musejí při objednávce dávat pozor, aby neobdrželi navíc také pojištění, které jim cestovní kancelář či agentura sama k letence "přibalila". K odmítnutí doplňkových nabídek stačí zpravidla jen jedno kliknutí, přesto je taková nabídka v rozporu s evropským nařízením o pravidlech pro letecké služby.
"Minulý týden vydal Evropský soudní dvůr rozsudek, kterým sjednotil výklad nařízení, a prohlásil, že zákazník se musí sám výslovně rozhodnout, zda doplňkovou službu zakoupí. Prodejce tedy nesmí tuto možnost automaticky přidávat," říká právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička a dodává: "Na tuzemských webech je přednastavené pojištění jako součást letenky téměř pravidlem. Dalším nešvarem je zahrnutí provize ze zprostředkování prodeje mezi poplatky spojené s letem, což považujeme za zcela nesprávné a netransparentní."
Evropská nařízení jsou pro členské státy přímo závazná a vnitrostátní soudy musejí rozhodovat v souladu s rozsu! dkem, výklad je tedy stejný v celé Evropské unii. "Časopis dTest vyzval největší prodejce letenek, tedy Student Agency, Asiana a Čedok, aby se zdrželi protiprávní činnosti a své nabídky v e-shopech přizpůsobili nařízení. Pokud tak neučiní, podáme podnět dozorovým orgánům pro porušování cenových předpisů," dodává Borovička.
S dotazy týkajícími se nejen uplatnění práv v letecké dopravě se lze rovněž obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva