Výsledky odhalily obsah cukru či vlákniny, nicméně důležité byly i chuťové vlastnosti. Na testu spotřebitelská organizace dTest spolupracovala v rámci projektu Food PRO s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi, nabízí tak i mezinárodní srovnání a možnost zkoumání dvojí kvality výrobků. Výsledky projektu zároveň ukazují, že reklama či vyšší cena výrobků nemusí nutně odrážet lepší kvalitu.
V rámci projektu Food PRO financovaného Evropskou unií prošlo testováním celkem 60 výrobků. Řada z nich se přitom prodává ve vícero zúčastněných státech. Například některé z testovaných vzorků jsou k dostání také na Slovensku, v Maďarsku nebo Chorvatsku. Ještě před samotným testováním oslovil dTest čtenáře, aby zjistil, kolik z nich se ke konzumaci kakaových cereálií hlásí. Ukázalo se, že 36 % z nich volí k snídani právě tento typ výrobku.
Společný testovací program se zaměřil především na výživovou hodnotu cereálií. Chemické analýzy tak zjišťovaly obsah hlavních živin, tedy cukru, bílkovin a vlákniny spolu s podílem železa a kyseliny listové.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva