dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek

13.03.2020 14:05 | Zprávy

Světový den spotřebitelských práv připadá už od roku 1983 na 15. března.

dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek
Foto: dTest
Popisek: dTest

Českým spotřebitelům pomáhá více než 27 let nezávislá spotřebitelská organizace dTest, a to zejména prostřednictvím poskytování objektivních informací a nezávislých testů výrobků a služeb. Kromě toho ročně vyřídí desetitisíce stížností a dotazů spotřebitelů z nejrůznějších oblastí. Počty stížností naznačují, že lidé hledají kvalitní rady a za svá práva jsou připraveni bojovat.

Testujeme objektivně, nezávisle a bez reklam

Veškeré testy hradí dTest z financí získaných z předplatného a prodeje časopisu, ve kterém nenajdete žádnou reklamu. „Každý předplatitel časopisu dTest tak pravidelně získává nejen kvalitní a ověřené údaje, ale přispívá k tomu, aby mohl časopis i nadále fungovat. Jsem pyšná na to, že dTest je v České republice jeden z mála, který přináší českým spotřebitelům objektivní a nezávislé informace,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

V loňském roce dTest provedl více než sedm desítek testů, v rámci nichž otestoval 1740 výrobků. A výběr testovaných produktů byl skutečně široký. Testováním prošly třeba dětské autosedačky, ovocné čaje, travní sekačky, čističe koupelen, ale i pesticidy obsažené v citrusové kůře. dTest každoročně do testování zařazuje i domácí spotřebiče, mobilní telefony a kosmetiku. Mezi nejvíce vyhledávané a čtené testy na webu www.dtest.cz patřily ty, které se věnují dětské tematice. V roce 2019 návštěvníci webových stránek nejčastěji pátrali po informacích týkajících se dětských autosedaček (více než 62 tisíc návštěv) či obecně výrobků pro děti (dalších více než 57 tisíc návštěv). Hned v závěsu byl test chytrých hodinek a náramků, test televizorů, test robotických vysavačů, „klasických“ vysavačů a test dětských opalovacích přípravků. Celkem jsme zaznamenali více než sedm milionů návštěv webových stránek s výsledky testů a dalšími užitečnými pomocníky.

Při testování dTest vždy spolupracuje s certifikovanými a nezávislými laboratořemi. Samotný nákup vzorků, který se nijak neliší od toho běžného nákupu každého z nás, vyjma množství nakupovaných produktů, bývá často zapeklitý. „Třeba před testováním zubních past museli naši pracovníci v běžné maloobchodní síti pořídit 80 kusů od každého z 15 testovaných výrobků. Kromě objemného nákupního vozíku se tak museli vypořádat i s nechápavými pohledy prodavačů,“ vypráví šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová a dodává, že čas od času mohou testování zkomplikovat i živelní katastrofy: „Do potíží jsme se dostali při dopravě turistických holí do zahraniční laboratoře. Spediční společnosti, která naši zásilku měla na starost, shořel celý sklad včetně našich holí. Bylo proto nutné v rekordně krátkém čase udělat nový nákup, všechny vzorky označit příslušnými kódy, zabalit a znovu odeslat. Naštěstí jsme vše stihli a škodu pak proplatila pojišťovna.“

Spotřebitelská poradna je tu pro vás

Spotřebitelská poradna dTestu každoročně vyřídí více než čtyřicet tisíc dotazů a stížností veřejnosti a tyto služby poskytuje zcela zdarma. Nejvíce dotazů se stále týká potíží při vyřizování reklamací a také problematických e-shopů. „Výjimkou však nejsou ani smlouvy uzavřené po telefonu či při podomním prodeji, kdy spotřebitel zpravidla ani netuší, že nějakou smlouvu uzavřel. Tyto praktiky využívají zejména takzvaní energetičtí šmejdi a cílí na nejvíce zranitelné skupiny osob – na seniory,“ vysvětluje Hekšová. Mezi další typické problémy, které spotřebitelé s poradci dTestu řeší, patří vyúčtování za energie, nedodání objednaného zboží v termínu nebo podmínky pojistných či úvěrových smluv.

dTest nabízí celou řadu služeb od poradenství v oblasti spotřebitelského práva, přes databázi nebezpečných výrobků, vzorové dopisy až po praktické brožury. Spotřebitelská poradna je k dispozici každý všední den od 9 do 17 hodin, a to na telefonní lince 299 149 009 nebo ZDE.

Online na síti

Nejen předplatitelé jsou spojencem dTestu v úsilí chránit zájmy a práva českých spotřebitelů. Řada lidí sleduje dTest i prostřednictvím sociálních sítí a tímto způsobem nejen získává, ale také předává důležité informace ze spotřebitelské oblasti.

„Mnoho tipů na testování výrobků získáváme přímo ze sociálních sítí. Lidé jsou velice aktivní a my tak s nimi můžeme spolupracovat a komunikovat takřka v přímém přenosu,“ vysvětluje výhody sociálních sítí v této oblasti Hoffmannová. Počty sledujících neustále narůstají – třeba na Facebooku dTest aktuálně sleduje 130 tisíc uživatelů, na Instagramu pak téměř 6,5 tisíce lidí.

„Všem předplatitelům, ale i těm, kteří rádi navštíví naše webové stránky nebo využijí služeb naší poradny, děkujeme za přízeň. Pevně věřím, že naše služby pro ně budou i nadále přínosné. A jako malý dárek ke Světovému dni spotřebitelských práv zpřístupníme veřejnosti zdarma na celý den výsledky testů papírových kapesníčků, ovocných kapsiček a tabletů,“ uzavírá Hekšová.

dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Chytré domácí spotřebiče používá 15 % domácností

10:22 Český statistický úřad: Chytré domácí spotřebiče používá 15 % domácností

Ve druhém čtvrtletí roku 2024 používalo internet 9 z 10 obyvatel Česka starších 16 let. Tři čtvrtiny…