Českým spotřebitelům pomáhá více než 27 let nezávislá spotřebitelská organizace dTest, a to zejména prostřednictvím poskytování objektivních informací a nezávislých testů výrobků a služeb. Kromě toho ročně vyřídí desetitisíce stížností a dotazů spotřebitelů z nejrůznějších oblastí. Počty stížností naznačují, že lidé hledají kvalitní rady a za svá práva jsou připraveni bojovat.
Testujeme objektivně, nezávisle a bez reklam
Veškeré testy hradí dTest z financí získaných z předplatného a prodeje časopisu, ve kterém nenajdete žádnou reklamu. „Každý předplatitel časopisu dTest tak pravidelně získává nejen kvalitní a ověřené údaje, ale přispívá k tomu, aby mohl časopis i nadále fungovat. Jsem pyšná na to, že dTest je v České republice jeden z mála, který přináší českým spotřebitelům objektivní a nezávislé informace,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
V loňském roce dTest provedl více než sedm desítek testů, v rámci nichž otestoval 1740 výrobků. A výběr testovaných produktů byl skutečně široký. Testováním prošly třeba dětské autosedačky, ovocné čaje, travní sekačky, čističe koupelen, ale i pesticidy obsažené v citrusové kůře. dTest každoročně do testování zařazuje i domácí spotřebiče, mobilní telefony a kosmetiku. Mezi nejvíce vyhledávané a čtené testy na webu www.dtest.cz patřily ty, které se věnují dětské tematice. V roce 2019 návštěvníci webových stránek nejčastěji pátrali po informacích týkajících se dětských autosedaček (více než 62 tisíc návštěv) či obecně výrobků pro děti (dalších více než 57 tisíc návštěv). Hned v závěsu byl test chytrých hodinek a náramků, test televizorů, test robotických vysavačů, „klasických“ vysavačů a test dětských opalovacích přípravků. Celkem jsme zaznamenali více než sedm milionů návštěv webových stránek s výsledky testů a dalšími užitečnými pomocníky.
Při testování dTest vždy spolupracuje s certifikovanými a nezávislými laboratořemi. Samotný nákup vzorků, který se nijak neliší od toho běžného nákupu každého z nás, vyjma množství nakupovaných produktů, bývá často zapeklitý. „Třeba před testováním zubních past museli naši pracovníci v běžné maloobchodní síti pořídit 80 kusů od každého z 15 testovaných výrobků. Kromě objemného nákupního vozíku se tak museli vypořádat i s nechápavými pohledy prodavačů,“ vypráví šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová a dodává, že čas od času mohou testování zkomplikovat i živelní katastrofy: „Do potíží jsme se dostali při dopravě turistických holí do zahraniční laboratoře. Spediční společnosti, která naši zásilku měla na starost, shořel celý sklad včetně našich holí. Bylo proto nutné v rekordně krátkém čase udělat nový nákup, všechny vzorky označit příslušnými kódy, zabalit a znovu odeslat. Naštěstí jsme vše stihli a škodu pak proplatila pojišťovna.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva