dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek

13.03.2020 14:05 | Zprávy

Světový den spotřebitelských práv připadá už od roku 1983 na 15. března.

dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek
Foto: dTest
Popisek: dTest

Českým spotřebitelům pomáhá více než 27 let nezávislá spotřebitelská organizace dTest, a to zejména prostřednictvím poskytování objektivních informací a nezávislých testů výrobků a služeb. Kromě toho ročně vyřídí desetitisíce stížností a dotazů spotřebitelů z nejrůznějších oblastí. Počty stížností naznačují, že lidé hledají kvalitní rady a za svá práva jsou připraveni bojovat.

Testujeme objektivně, nezávisle a bez reklam

Veškeré testy hradí dTest z financí získaných z předplatného a prodeje časopisu, ve kterém nenajdete žádnou reklamu. „Každý předplatitel časopisu dTest tak pravidelně získává nejen kvalitní a ověřené údaje, ale přispívá k tomu, aby mohl časopis i nadále fungovat. Jsem pyšná na to, že dTest je v České republice jeden z mála, který přináší českým spotřebitelům objektivní a nezávislé informace,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

V loňském roce dTest provedl více než sedm desítek testů, v rámci nichž otestoval 1740 výrobků. A výběr testovaných produktů byl skutečně široký. Testováním prošly třeba dětské autosedačky, ovocné čaje, travní sekačky, čističe koupelen, ale i pesticidy obsažené v citrusové kůře. dTest každoročně do testování zařazuje i domácí spotřebiče, mobilní telefony a kosmetiku. Mezi nejvíce vyhledávané a čtené testy na webu www.dtest.cz patřily ty, které se věnují dětské tematice. V roce 2019 návštěvníci webových stránek nejčastěji pátrali po informacích týkajících se dětských autosedaček (více než 62 tisíc návštěv) či obecně výrobků pro děti (dalších více než 57 tisíc návštěv). Hned v závěsu byl test chytrých hodinek a náramků, test televizorů, test robotických vysavačů, „klasických“ vysavačů a test dětských opalovacích přípravků. Celkem jsme zaznamenali více než sedm milionů návštěv webových stránek s výsledky testů a dalšími užitečnými pomocníky.

Při testování dTest vždy spolupracuje s certifikovanými a nezávislými laboratořemi. Samotný nákup vzorků, který se nijak neliší od toho běžného nákupu každého z nás, vyjma množství nakupovaných produktů, bývá často zapeklitý. „Třeba před testováním zubních past museli naši pracovníci v běžné maloobchodní síti pořídit 80 kusů od každého z 15 testovaných výrobků. Kromě objemného nákupního vozíku se tak museli vypořádat i s nechápavými pohledy prodavačů,“ vypráví šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová a dodává, že čas od času mohou testování zkomplikovat i živelní katastrofy: „Do potíží jsme se dostali při dopravě turistických holí do zahraniční laboratoře. Spediční společnosti, která naši zásilku měla na starost, shořel celý sklad včetně našich holí. Bylo proto nutné v rekordně krátkém čase udělat nový nákup, všechny vzorky označit příslušnými kódy, zabalit a znovu odeslat. Naštěstí jsme vše stihli a škodu pak proplatila pojišťovna.“

Spotřebitelská poradna je tu pro vás

Spotřebitelská poradna dTestu každoročně vyřídí více než čtyřicet tisíc dotazů a stížností veřejnosti a tyto služby poskytuje zcela zdarma. Nejvíce dotazů se stále týká potíží při vyřizování reklamací a také problematických e-shopů. „Výjimkou však nejsou ani smlouvy uzavřené po telefonu či při podomním prodeji, kdy spotřebitel zpravidla ani netuší, že nějakou smlouvu uzavřel. Tyto praktiky využívají zejména takzvaní energetičtí šmejdi a cílí na nejvíce zranitelné skupiny osob – na seniory,“ vysvětluje Hekšová. Mezi další typické problémy, které spotřebitelé s poradci dTestu řeší, patří vyúčtování za energie, nedodání objednaného zboží v termínu nebo podmínky pojistných či úvěrových smluv.

dTest nabízí celou řadu služeb od poradenství v oblasti spotřebitelského práva, přes databázi nebezpečných výrobků, vzorové dopisy až po praktické brožury. Spotřebitelská poradna je k dispozici každý všední den od 9 do 17 hodin, a to na telefonní lince 299 149 009 nebo ZDE.

Online na síti

Nejen předplatitelé jsou spojencem dTestu v úsilí chránit zájmy a práva českých spotřebitelů. Řada lidí sleduje dTest i prostřednictvím sociálních sítí a tímto způsobem nejen získává, ale také předává důležité informace ze spotřebitelské oblasti.

„Mnoho tipů na testování výrobků získáváme přímo ze sociálních sítí. Lidé jsou velice aktivní a my tak s nimi můžeme spolupracovat a komunikovat takřka v přímém přenosu,“ vysvětluje výhody sociálních sítí v této oblasti Hoffmannová. Počty sledujících neustále narůstají – třeba na Facebooku dTest aktuálně sleduje 130 tisíc uživatelů, na Instagramu pak téměř 6,5 tisíce lidí.

„Všem předplatitelům, ale i těm, kteří rádi navštíví naše webové stránky nebo využijí služeb naší poradny, děkujeme za přízeň. Pevně věřím, že naše služby pro ně budou i nadále přínosné. A jako malý dárek ke Světovému dni spotřebitelských práv zpřístupníme veřejnosti zdarma na celý den výsledky testů papírových kapesníčků, ovocných kapsiček a tabletů,“ uzavírá Hekšová.

dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

13:28 Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

Zoo Ostrava se zapojila do dalšího repatriačního projektu, tentokrát na posílení divoké populace orl…