Základem testování je zkouška bezpečnosti při simulované autonehodě. V laboratorních podmínkách experti měří riziko poranění dítěte při čelním nárazu v rychlosti 74 km/h a při bočním nárazu v rychlosti 27 km/h. Ochrana proti zranění se testuje s různě velkými figurínami ve všech variantách, v jakých je možné sedačku nainstalovat. „Při nárazových zkouškách se ukázalo, že většina nově testovaných autosedaček je bezpečná. Problém byl v chemickém složení potahů. U dvou autosedaček jsme našli škodlivé látky,“ komentuje výsledek testu Hana Hoffmannová, šéfredaktorka spotřebitelského časopisu dTest.
Části sedaček, které mohou přijít do styku s dítětem, jsou pravidelně testovány na přítomnost toxických chemických látek. Laboratoř sleduje polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH), ftaláty, zpomalovače hoření, fenoly, organocínové sloučeniny, těžké kovy a formaldehyd. „Nejvyšší zamoření PAH jsme tentokrát detekovali u modelu Jané Koos i-Size, zpomalovače hoření obsahoval model Graco Turn2Reach. V sedačce Osann I-Max SP Isofix Ferrari jsme našli rozpouštědlo tributoxyethylfosfát,“ říká Hana Hoffmannová a dodává: „Špatné hodnocení obsahu nežádoucích látek nemusí nutně znamenat, že by daná sedačka představovala pro dítě bezprostřední zdravotní riziko.“
Podle dTestu je jakýkoliv obsah potenciálně nebo prokazatelně škodlivých látek nežádoucí zejména u výrobků pro děti. Účinky různých nežádoucích látek, kterým je organizmus denně vystavován, se nasčítají a mohou vést ke zdravotním komplikacím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva