dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací

28.05.2021 22:11 | Zprávy

Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?

dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací
Foto: dTest
Popisek: dTest

Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího. Odmítnout jej nemůže ani v případě, kdy se domnívá, že reklamace není oprávněná.

Při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Stejně tak nemusí prodejci odevzdat telefon, pokud reklamuje jenom nabíječku. Prodávající nemůže odmítnout přijetí reklamace ani v případě, že je zboží zašpiněné nebo že jsou na něm viditelné známky opotřebení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Co říkáte na to, s čím OPĚT přichází vaši bývalí spojenci?

Český rozhlas upozornil na to, že resorty MV a MPO, vedené ministry za STAN, přišly s návrhem novely “šmírovací” legislativy. Od poloviny roku 2025 se mají sbírat nejen údaje o tom, že byl uživatel na internetu (tj.odkud) a jak dlouho, ale i “cílové” IP adresy. A jste se STAN za jedno, co se týká to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Studenti Slezského gymnázia v Opavě uklidili z lesů 1,5 tuny odpadu

20:16 Lesy ČR: Studenti Slezského gymnázia v Opavě uklidili z lesů 1,5 tuny odpadu

Téměř jeden a půl tuny odpadu sebrali ve středu 9. dubna v lesích a podél cest studenti prvního ročn…