Jeho využití lze označit za levnou a pohodlnou alternativou, a přitom již na samotné cestě můžete sledovat krásy nejen české krajiny. Jak ale postupovat, pokud jste nakonec nuceni si výhled z okna užívat déle kvůli zpoždění vlaku? A na co máte nárok při ztrátě či poškození zavazadla?
Mnoho povinností má dopravce již při prodeji jízdenek cestujícím. Předně je povinen vás informovat o všeobecných podmínkách, jízdních řádech či možnostech nejrychlejší cesty a nejlevnějšího jízdného. Doplnit by měl také informace o přepravě jízdních kol i o přístupu a dostupnosti zařízení pro osoby se zdravotním postižením nebo sníženou pohyblivostí. Dále vás musí seznámit s dostupností služeb ve vlaku a míst k sezení ve vozech jednotlivých tříd. Opomenout nesmí ani postupy při reklamaci ztracených zavazadel a podávání stížností.
„Dojde-li ke zpoždění vlaku při příjezdu nebo odjezdu, je dopravce povinen vás průběžně informovat o aktuální situaci a předpokládaném čase odjezdu a příjezdu. Pokud lze očekávat, že zpoždění příjezdu do cílového místa bude delší než 60 minut, máte možnost výběru mezi zrušením cesty s vrácením jízdného za její neuskutečněnou část nebo pokračováním cesty,“ popisuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Na délce zpoždění vlaku závisí i výše odškodnění, na které máte nárok. Pokud zpoždění mezi výchozí a cílovou stanicí činí 60 až 119 minut, můžete požadovat odškodnění ve výši 25 % ceny jízdenky. U zpoždění přesahujícího 120 minut činí výše kompenzace 50 % ceny jízdenky. Ani v jednom případě neztrácíte nárok na přepravu. Odškodnění vám musí dopravce vyplatit do jednoho měsíce od podání žádosti, a to ve formě poukázek nebo jiných služeb. Na vaši žádost jej musí vyplatit v penězích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva