"To se musíte zeptat jinde, není v mé kompetenci to komentovat," odpověděl Dvořák serveru Aktuálně.cz, který o věci informuje. "Obecně samozřejmě platí, že po dokončení restrukturalizace budou České aerolinie na případnou privatizaci připraveny. Ale v první řadě musíme ukázat, že to, co jsme udělali, dává hlavu a patu a že aerolinka je čitelná," dodává.
Investici se nevyhýbáme
"Zajímavější odpověď byste možná dostal mimo záznam," uvedl Peter Baumgartner. Po vypnutí diktafonu rozvedl svou oficiální odpověď ve smyslu: "momentálně ne, v budoucnu se ale žádné podobné smysluplné investici nevyhýbáme." Velký důraz přitom klade na fakt, že Etihad je ve volbě partnerů velmi vybíravý a že ČSA jsou pro něj důležité jako brána do Evropy.
"Porcujeme krávu, která ještě běhá po lese. To je strašně daleko," upozorňuje Jan Procházka ze společnosti Cyrrus, který je zároveň členem Národní ekonomické rady vlády (NERV). Koupě ČSA by ale podle něj pro Etihad rozumná byla. "Jakýkoliv potenciální zájemce, který by byl ze vzdálenější strany světa, jako je třeba Etihad, by dával docela velký smysl. Pomohlo by to totiž nejen aeroliniím, ale i letišti. Etihad by si z něj totiž utvořil mezinárodní hub, přes který by tahal všechny svoje cestující do střední Evropy," myslí si Procházka.
Čtěte dále:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh